Obsah fóra Fordever.cz Forum Fordever.cz Forum
Modří už vědí... a pro ty ostatní - jezdí vaše vozidlo dle TP na naturál? Ano? Takže nashledanou....
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Cortina Mk3 V6 - pry ze nebyly
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Fordever.cz Forum -> Taunus/Cortina 1970-1982
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Venca
Do not mess with Consul Master!


Založen: 18.1.2006
Příspěvky: 5411

PříspěvekZaslal: 16. listopad 2010 16:05    Předmět: Cortina Mk3 V6 - pry ze nebyly Citovat

Pry, ze sestivalcove Cortiny v Evrope na prodej nebyly.

Ford Cortina Mk3 3.0 V6 SuperSpeed.

Tak jsem konecne nasel dukazy - dokonce ji motoristicke casopisy testovaly. Clanek je z casopisu Autocar vydaneho 27.5.1971. Jednoducha prestavba, prokazatelne dobova uprava vlozenim 3.0 V6 Essex (zadni naprava 3.44, prevodovka standard V6 4kvalt - za priplatek mohla byt 3.22 a LSD), byla ve sve dobe na prodej - nic tedy nemuze teoreticky branit postavit na veteranske doklady repliku.

Udajne se dochovaly pouze dva kusy SuperSpeed verze.










_________________
1974 Ford Cortina Mk3 2.8V6
1973 Ford Granada GXL Fastback 2.6V6 Automatic
1971 Ford Thunderbird 7.0V8 Automatic


Naposledy upravil Venca dne 16. listopad 2010 16:22, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Fordpunk
Lovec policajtů


Založen: 25.1.2006
Příspěvky: 958

PříspěvekZaslal: 16. listopad 2010 16:21    Předmět: Re: Cortina Mk3 V6 - pry ze nebyly Citovat

Venca napsal:
Pry, ze sestivalcove Cortiny v Evrope na prodej nebyly.

Ford Cortina Mk3 3.0 V6 SuperSpeed.

Tak jsem konecne nasel dukazy - dokonce ji motoristicke casopisy testovaly. Clanek je z casopisu Autocar vydaneho 27.5.1971. Jednoducha prestavba, prokazatelne dobova uprava vlozenim 3.0 V6 Essex, byla ve sve dobe na prodej - nic tedy nemuze teoreticky branit postavit na veteranske doklady repliku.



Venco ja sem nikdy netvrdil ze V6 Cortiny a konkretne s Essexem nebyly, ale vsechno co sem kdy videl byla bud Cortina Uren, Savage nebo Fergusson, tedy ne original faktory model, ale dobova prestavba upravcem. Nedavno sem videl na prodej za 20 tisic liber Cortinu MKII kombi Savage s 3,0 Essexem. Z toho co si postnul a ja prelouskal se jedna o upravu firmou Super speed a opet nikoli tovarni model, nicmene by se podle me dala 3ka 3litr postavit prave jako replika Super speedu, pripadne Uren nebo Savage. Velkej sikula by mohl skusit i upravu Fegusson, tedy kombi 4x4 3litr.
Nicmene tenhle tvuj prispevek velmi ocenuji a karmim a skusim se poptat za jakych podminek by se dal Essex legalne nacpat do Cortiny MKIII kombi line 1.
_________________
Capri 3.0S, Granada 2.8GL Estate, Cortina 1.6OHV HC GXE Estate, Scorpio kosa(uz ne) Schnije v pekle
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Venca
Do not mess with Consul Master!


Založen: 18.1.2006
Příspěvky: 5411

PříspěvekZaslal: 16. listopad 2010 16:26    Předmět: Re: Cortina Mk3 V6 - pry ze nebyly Citovat

Fordpunk napsal:
Venca napsal:
Pry, ze sestivalcove Cortiny v Evrope na prodej nebyly.

Ford Cortina Mk3 3.0 V6 SuperSpeed.

Tak jsem konecne nasel dukazy - dokonce ji motoristicke casopisy testovaly. Clanek je z casopisu Autocar vydaneho 27.5.1971. Jednoducha prestavba, prokazatelne dobova uprava vlozenim 3.0 V6 Essex, byla ve sve dobe na prodej - nic tedy nemuze teoreticky branit postavit na veteranske doklady repliku.



Venco ja sem nikdy netvrdil ze V6 Cortiny a konkretne s Essexem nebyly, ale vsechno co sem kdy videl byla bud Cortina Uren, Savage nebo Fergusson, tedy ne original faktory model, ale dobova prestavba upravcem. Nedavno sem videl na prodej za 20 tisic liber Cortinu MKII kombi Savage s 3,0 Essexem. Z toho co si postnul a ja prelouskal se jedna o upravu firmou Super speed a opet nikoli tovarni model, nicmene by se podle me dala 3ka 3litr postavit prave jako replika Super speedu, pripadne Uren nebo Savage. Velkej sikula by mohl skusit i upravu Fegusson, tedy kombi 4x4 3litr.
Nicmene tenhle tvuj prispevek velmi ocenuji a karmim a skusim se poptat za jakych podminek by se dal Essex legalne nacpat do Cortiny MKIII kombi line 1.


Navic v zakladni verzi bez LSD a diferaku 3.22 je prestavba relativne jednoducha na dostupnost dilu - motor 3.0 Essex, diferak 3.44 Taunus, prevodovka standard V6 4kvalt vcetne silne a pomale jednicky (coz se docela divim).

Nejtezsi by bylo sehnat zachovalou Cortinu GXL, protoze prestavby SuperSpeed vychazely pouze z GXL verze.

Jasne, je to uprava lokalnim UK upravcem, ne firemni model. Automobilka Ford delala 3.0V6 seriove pouze v JARu. Nepredpokladam, ze by to delal Ford v JARu a exportoval do UK pod nazvem specialni edice SuperSpeed.
_________________
1974 Ford Cortina Mk3 2.8V6
1973 Ford Granada GXL Fastback 2.6V6 Automatic
1971 Ford Thunderbird 7.0V8 Automatic
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Knudsen1971
fordever team


Založen: 16.1.2006
Příspěvky: 8998

PříspěvekZaslal: 16. listopad 2010 16:36    Předmět: Citovat

Ty woe ten Venca snad vypusti dusi dokud si neobhaji toho kolina v ty svy labuti, ja se picnu big grin big grin big grin

NIcmene jak psal Fordpunk, je to dobova prestavba seriovyho 2,0GT
_________________
1971 Ford Taunus GXL Coupé 2,8 V6,
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Fordpunk
Lovec policajtů


Založen: 25.1.2006
Příspěvky: 958

PříspěvekZaslal: 16. listopad 2010 16:37    Předmět: Re: Cortina Mk3 V6 - pry ze nebyly Citovat

Venca napsal:
Fordpunk napsal:
Venca napsal:
Pry, ze sestivalcove Cortiny v Evrope na prodej nebyly.

Ford Cortina Mk3 3.0 V6 SuperSpeed.

Tak jsem konecne nasel dukazy - dokonce ji motoristicke casopisy testovaly. Clanek je z casopisu Autocar vydaneho 27.5.1971. Jednoducha prestavba, prokazatelne dobova uprava vlozenim 3.0 V6 Essex, byla ve sve dobe na prodej - nic tedy nemuze teoreticky branit postavit na veteranske doklady repliku.



Venco ja sem nikdy netvrdil ze V6 Cortiny a konkretne s Essexem nebyly, ale vsechno co sem kdy videl byla bud Cortina Uren, Savage nebo Fergusson, tedy ne original faktory model, ale dobova prestavba upravcem. Nedavno sem videl na prodej za 20 tisic liber Cortinu MKII kombi Savage s 3,0 Essexem. Z toho co si postnul a ja prelouskal se jedna o upravu firmou Super speed a opet nikoli tovarni model, nicmene by se podle me dala 3ka 3litr postavit prave jako replika Super speedu, pripadne Uren nebo Savage. Velkej sikula by mohl skusit i upravu Fegusson, tedy kombi 4x4 3litr.
Nicmene tenhle tvuj prispevek velmi ocenuji a karmim a skusim se poptat za jakych podminek by se dal Essex legalne nacpat do Cortiny MKIII kombi line 1.


Navic v zakladni verzi bez LSD a diferaku 3.22 je prestavba relativne jednoducha na dostupnost dilu - motor 3.0 Essex, diferak 3.44 Taunus, prevodovka standard V6 4kvalt vcetne silne a pomale jednicky (coz se docela divim).

Nejtezsi by bylo sehnat zachovalou Cortinu GXL, protoze prestavby SuperSpeed vychazely pouze z GXL verze.

Jasne, je to uprava lokalnim UK upravcem, ne firemni model. Automobilka Ford delala 3.0V6 seriove pouze v JARu. Nepredpokladam, ze by to delal Ford v JARu a exportoval do UK pod nazvem specialni edice SuperSpeed.


S tou verzi GXL bych to nevidel tak zhave, to je asi to posledni co by nekoho zajimalo.
_________________
Capri 3.0S, Granada 2.8GL Estate, Cortina 1.6OHV HC GXE Estate, Scorpio kosa(uz ne) Schnije v pekle
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Venca
Do not mess with Consul Master!


Založen: 18.1.2006
Příspěvky: 5411

PříspěvekZaslal: 16. listopad 2010 16:38    Předmět: Citovat

Knudsen1971 napsal:
Ty woe ten Venca snad vypusti dusi dokud si neobhaji toho kolina v ty svy labuti, ja se picnu big grin big grin big grin

NIcmene jak psal Fordpunk, je to dobova prestavba seriovyho 2,0GT


Nene, Kolina neobhajim, ale Essex by se dal Wink
_________________
1974 Ford Cortina Mk3 2.8V6
1973 Ford Granada GXL Fastback 2.6V6 Automatic
1971 Ford Thunderbird 7.0V8 Automatic
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Venca
Do not mess with Consul Master!


Založen: 18.1.2006
Příspěvky: 5411

PříspěvekZaslal: 16. listopad 2010 16:48    Předmět: Citovat

Ted koukam, ze tam pisou vyhozi auto GXL, ale podle obrazku z doboveho casopisu je to GT (nema vinyl a ma vysoke sedadla) ... tak nevim. Kazdopadne sehnat Cortinu GXL nebo GT uz vyjde temer nastejno Sad
_________________
1974 Ford Cortina Mk3 2.8V6
1973 Ford Granada GXL Fastback 2.6V6 Automatic
1971 Ford Thunderbird 7.0V8 Automatic
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Venca
Do not mess with Consul Master!


Založen: 18.1.2006
Příspěvky: 5411

PříspěvekZaslal: 16. listopad 2010 17:11    Předmět: Citovat

At je to vse v jednom tematu.

Dalsi upravce byl Jeff Uren, ktery nabizel tyto upravene Cortiny Mk3:

Cortina Cheetah - zaklad 1600 L, predelana na motor 2.5 V6 Essex.
Cortina Savage - zaklad GT nebo GXL, predelana na standard motor 3.0 V6 Essex
Cortina Savage Estate - zaklad XL, predelana na standard motor 3.0 V6 Essex
Cortina Savage SS - zaklad GXL, predelana na ladeny motor 3.0 V6 Essex (190 koni)
_________________
1974 Ford Cortina Mk3 2.8V6
1973 Ford Granada GXL Fastback 2.6V6 Automatic
1971 Ford Thunderbird 7.0V8 Automatic
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Fordpunk
Lovec policajtů


Založen: 25.1.2006
Příspěvky: 958

PříspěvekZaslal: 16. listopad 2010 18:38    Předmět: Citovat

Venca napsal:
At je to vse v jednom tematu.

Dalsi upravce byl Jeff Uren, ktery nabizel tyto upravene Cortiny Mk3:

Cortina Cheetah - zaklad 1600 L, predelana na motor 2.5 V6 Essex.
Cortina Savage - zaklad GT nebo GXL, predelana na standard motor 3.0 V6 Essex
Cortina Savage Estate - zaklad XL, predelana na standard motor 3.0 V6 Essex
Cortina Savage SS - zaklad GXL, predelana na ladeny motor 3.0 V6 Essex (190 koni)


to sem potreboval big grin big grin
Venco co sem koukal po netu tak Cortina Uren a Savage byly rozdilny veci, mozna to vsechno delal Uren a jeho firma, ale nejedna se o stejny upravy, proc nevim.
_________________
Capri 3.0S, Granada 2.8GL Estate, Cortina 1.6OHV HC GXE Estate, Scorpio kosa(uz ne) Schnije v pekle
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Venca
Do not mess with Consul Master!


Založen: 18.1.2006
Příspěvky: 5411

PříspěvekZaslal: 19. listopad 2010 12:55    Předmět: Citovat

Jeff Uren mel firmu Race Proved Limited, ve ktere delal tyto vychytane modely.

Prikladam fotky jedne ze dvou udajne dochovanych Cortina Mk3 V6 Savage. Mimochodem ta predni kapota se mi moc nelibi, to mi sedi vice SuperSpeed, u ktere byla ponechana standard kapotu. A napis U R E N misto F O R D na predni kapote ... take zadna krasa.















_________________
1974 Ford Cortina Mk3 2.8V6
1973 Ford Granada GXL Fastback 2.6V6 Automatic
1971 Ford Thunderbird 7.0V8 Automatic
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Satkyn
Bavič


Založen: 27.5.2006
Příspěvky: 3414
Bydliště: Ústí n. L.

PříspěvekZaslal: 19. listopad 2010 13:02    Předmět: Citovat

Jasně všechno to jsou dobové tuningy tehdejších firem, nikoli tovární stavby
Nejzavedenější byl právě Jeff Uren, který stavěl hlavně Savage cortiny mkII, ale i capri a transity. Dochovaných mkIII bude určitě víc...jen 2 jsem myslím viděl na posledním srazu v UK
někde mám katalog firmy Jeff Uren, ale jen scan a navíc to neni jen o cortinách, tak jsem to na svoje stránky nedával, kdyby byl zájem tak to tu uploadnu....nebo je momentálně ke koupi v UK na Ebayi....ale už je na něm asi 30gbp.
_________________
1963 Cortina mk1 1200 Standard "Miluna"
1963 Cortina mk1 1200GT "Vláďa"
1500GT motor na vozíčku Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Venca
Do not mess with Consul Master!


Založen: 18.1.2006
Příspěvky: 5411

PříspěvekZaslal: 19. listopad 2010 13:29    Předmět: Citovat

Zaroven s Jeffem Urenem (RaceProved) a firmou SuperSpeed delala konverzi na 3.0 V6 jeste firma Perana v JARu.

Predpokladam, ze v UK byla po tomto motoru tak mala poptavka, ze poptavku pokryly tyto male firmy a firme Ford se nevyplatilo v UK nabizet tento motor seriove. Nebylo to pro ne zajimave z pohledu zisku vs. nakladu.

Zatimco v JARu na mistnim trhu byla poptavka po motorizaci 3.0V6 vetsi a Ford nakonec jako posledni, po vsech techto malych firmach, zacal take tento motor od roku 1972 na zdejsim trhu montovat seriove, aby rozsiril svuj podil na trhu a neunikal jim zisk.
_________________
1974 Ford Cortina Mk3 2.8V6
1973 Ford Granada GXL Fastback 2.6V6 Automatic
1971 Ford Thunderbird 7.0V8 Automatic
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Knudsen1971
fordever team


Založen: 16.1.2006
Příspěvky: 8998

PříspěvekZaslal: 19. listopad 2010 14:53    Předmět: Citovat

jde taky o to z Cortina byla nejaka trida rekneme stredni a kdo chtel neco vetsiho, tak kopil Granadu 2,5 nebo 3,0.

JInak i logicky cpat 3,0 essex do Cortiny nei uplne vonco... vem si ze 2,0GT ma nejakejch 100 koni a seriva 3,0 135? A jakej je tam vahovej rozdil? VIc jak metrak tipuju...
Takze i z pohledu rozumu - proc cpat do Cortiny serove essex, kdy podle me mnohem zivejsi je to GT s radakem...

V UK meli proste jinou politiku a nemeli kolinsky motory v dobe kdy to kreslili no...
_________________
1971 Ford Taunus GXL Coupé 2,8 V6,
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Venca
Do not mess with Consul Master!


Založen: 18.1.2006
Příspěvky: 5411

PříspěvekZaslal: 19. listopad 2010 14:54    Předmět: Citovat

Knudsen1971 napsal:
jde taky o to z Cortina byla nejaka trida rekneme stredni a kdo chtel neco vetsiho, tak kopil Granadu 2,5 nebo 3,0.

JInak i logicky cpat 3,0 essex do Cortiny nei uplne vonco... vem si ze 2,0GT ma nejakejch 100 koni a seriva 3,0 135? A jakej je tam vahovej rozdil? VIc jak metrak tipuju...
Takze i z pohledu rozumu - proc cpat do Cortiny serove essex, kdy podle me mnohem zivejsi je to GT s radakem...

V UK meli proste jinou politiku a nemeli kolinsky motory v dobe kdy to kreslili no...


Rozdil tam je, porovnej test SuperSpeeda (motor 3.0V6) a test 2.0 OHC, oba dva provedene casopisem Autocar.

SuperSpeed (se standard prevodovkou):
0-60 mph (ekvivalent 0-100 kmh) - 9.1 sec
1/4 mile - 16.6 sec
S volitelnou prevodovkou s rychlejsi jednickou by na tom byl SuperSpeed asi jeste lepe.

2.0 OHC:
0-60 mph (ekvivalent 0-100 kmh) - 10.7 sec
1/4 mile - 18.1 sec

Dynamika a pruznost u vozu s 3.0V6 (s uplne jinym krouticim momentem) se uz neda vubec porovnavat.

Jinak v tom clanku je vse uvedeno, cista vaha SuperSpeeda je o 94 liber vetsi nez seriove Cortiny Mk3 2.0 OHC GXL.
_________________
1974 Ford Cortina Mk3 2.8V6
1973 Ford Granada GXL Fastback 2.6V6 Automatic
1971 Ford Thunderbird 7.0V8 Automatic


Naposledy upravil Venca dne 19. listopad 2010 15:10, celkově upraveno 2 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Knudsen1971
fordever team


Založen: 16.1.2006
Příspěvky: 8998

PříspěvekZaslal: 19. listopad 2010 15:07    Předmět: Citovat

Rozdil ceho? Tak jsem si to precet a vahou je to jen o 45 kg vic nez 2000GT, coz mi prijde malo, ale budiz, vykon o 30 komni vetsi.... jak pisu.
Nevim, furt me vychazi, ze ta 2,0GT bude mrstnejsi jak k jizde, tak k jizdnim vlastnostem ci brzdeni.

edit: Neupravuj takhle zasadne prispevky pote co je odesles, je to pak dost zmateny na to reagovat
_________________
1971 Ford Taunus GXL Coupé 2,8 V6,
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Fordever.cz Forum -> Taunus/Cortina 1970-1982 Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 1 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB CZ :: Azu, Emilio, drake127