Obsah fóra Fordever.cz Forum Fordever.cz Forum
Modří už vědí... a pro ty ostatní - jezdí vaše vozidlo dle TP na naturál? Ano? Takže nashledanou....
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

DOHC+Automat do Grany
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Fordever.cz Forum -> další
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Chapman
Hungarobijec


Založen: 18.1.2006
Příspěvky: 2451

PříspěvekZaslal: 11. listopad 2009 7:37    Předmět: DOHC+Automat do Grany Citovat

Zdravím páni. Mal by som otázku na niekoho,kto ho mal alebo má,alebo riešil.
Rozmýšlal som nad možnosťou implantovať do Granady (Mk.2/2) DOHCéčko aj s elektrikou/striekačkou. Čiastočne pre spotrebu (mala by byť nižšia),čiastočne pre "bezproblémovú" prevádzku,proste ak by bola zas grany na DailyDrive (ale už len v lete samozrejme),tak nech je v nej "moderná" motorizácia. Obyč OHC EFI má vraj vačšiu spotrebu,preto riešim rovno DOHC.No a hneď prvý problém,v Grane mám automatiku a chcem ju tam mať aj nadalej,takže:
-dával sa k DOHCečku tiež BorgWarner T3,alebo tam už bola iná a konštrukčne vačšia automatika a tým pádom mi nevlezie do tunela?
-je rozdiel v dĺžke? Čiže kardan budem musieť dať upraviť...
-vie niekto o nejakom riešení držiakov motora,alebo tiež zostávajú na umeleckej tvorivosti a CéÓčke?
A posledné: Máte niekto nejaké vyrazné "PROTI"? -že by to malo byť zbytočne zložite,nevýhodné,konštrukčne nesúrodé,etnicky a rosovo urážlivé,alebo niečo iné? Nechám si poradiť...
Dík moc za tipy
_________________
1973 Ford Consul 2,0 ohc "Cukrík"
2006 Ford Focus 1,6 VTCi "Kombajn"
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Marti-74
Webrů není nikdy dost


Založen: 19.1.2006
Příspěvky: 3623
Bydliště: Borkovice

PříspěvekZaslal: 11. listopad 2009 7:53    Předmět: Citovat

Pokud chceš "bezproblémovú" prevádzku, nech tam ohc tak jak tam v originále má bejt a dej ho do pořádku. Spotřebu nižší určitě nečekej, výkonu to navíc taky moc nedostane.

C3 automatika se k dohc pochopitelně nedělala, dělala se pouze a4ld, která do tunelu sice vleze, ale je o pár čísel delší, takže to chce zkrátit kardan a kardan musí být s kloubem, jinak ho nelze dát rovně, přestavby za použití kardanu s hardyspojkou potom musejí mít kardan "zlomený" a to nedělá dobrotu - díky té délce je hardyspojka v takovém místě tunelu, že na ní není místo, proto je pro správnou funkci nutný kloub, který je rozměrově menší. Potom je jiné šroubení u trubek k chladiči, čili nutnost redukce.

Jinak tu C3 k dohc namontovat teoreticky lze. Spotřeba se stejně těžko sníží, už jen z principu funkce týhle převodovky. A s 4kvaltem se může spotřeba zlepšit stejně tak u ohc motoru.

Mimochodem kolik ti to ohc bere ?
_________________
1983 Ford Granada Ghia sedan 4.0 automatic
1980 Ford Taunus 2.3 GT
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Chapman
Hungarobijec


Založen: 18.1.2006
Příspěvky: 2451

PříspěvekZaslal: 11. listopad 2009 8:19    Předmět: Citovat

Hmmm... docela dosť info. Najviac ma potešila odpoveď aj na otázku,čo som ani nepoložil (či pasuje chladič oleja k A4LD)
Tak ten kardan je dosť iný... Confused
Mne to žere cca 12l a to je mi na denno denné jazdenie trochu vela Sad
_________________
1973 Ford Consul 2,0 ohc "Cukrík"
2006 Ford Focus 1,6 VTCi "Kombajn"
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Marti-74
Webrů není nikdy dost


Založen: 19.1.2006
Příspěvky: 3623
Bydliště: Borkovice

PříspěvekZaslal: 11. listopad 2009 8:47    Předmět: Citovat

předpokládám městský provoz, potom je těch 12 naprosto v pořádku.

Koukni se do tabulek třeba na scorpio a uvidíš že rozdíl spotřeby mezi ohc a dohc je prakticky minimální, dokonce nejlíp vychází ohc s karburátorem a automatem. Navíc nejlepší verzí ohc je to co máš v granadě, jen bohužel s převodovkou poplatnou době vzniku. Pokud chceš snížit spotřebu tak můžeš udělat přestavbu na tu 4rychlostní automatiku, trochu to znát je i v městském provozu, má totiž trochu "ostřejší" měnič, takže nemá takovej skluz.

Pak se taky nechá hodně nahnat seřízením motoru, ale to je na větší debatu. Předpokládám že o výkon v tomhle případě nejde Very Happy
_________________
1983 Ford Granada Ghia sedan 4.0 automatic
1980 Ford Taunus 2.3 GT
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Chapman
Hungarobijec


Založen: 18.1.2006
Příspěvky: 2451

PříspěvekZaslal: 11. listopad 2009 9:55    Předmět: Citovat

big grin Myslíš že na Grany s 2,0ohc a automatom chcem naháňať výkon?! Nechaj tak,ja už na rozprávky neverím... Wink
Ja som pôvodne aj myslel na ten novší automat,čo bol napr v Sirke alebo Skopku,kedže má "4.rýchlosť" (v skutočnosti nemá 4 ale len lockup,ak si dobre pamatám,nie?),ale tam mi niekto vysvetloval,že "4ka" je elektrická a spínač na palubke ktorý si budem zapínať pri jazde po obchvate ma neláka. A pôvodne to bolo spínané z neviem čoho a tak... alebo sa mýlim?
A je mi jasné,že spotrebu znižujem nastavením motora,udržbou,jazdou atď,ale 12 sa mi zda moc... Sad Nie proti fyzike,ale proti peňaženke.
_________________
1973 Ford Consul 2,0 ohc "Cukrík"
2006 Ford Focus 1,6 VTCi "Kombajn"
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Knudsen1971
fordever team


Založen: 16.1.2006
Příspěvky: 8965

PříspěvekZaslal: 11. listopad 2009 10:28    Předmět: Citovat

Tak to bud zplynuj, nebo tam dej 2,8i, ta zere ve statlu kolem 15 a to uz takovej rozdil oproti 12 neni being evil
_________________
1971 Ford Taunus GXL Coupé 2,8 V6,
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Marti-74
Webrů není nikdy dost


Založen: 19.1.2006
Příspěvky: 3623
Bydliště: Borkovice

PříspěvekZaslal: 11. listopad 2009 13:49    Předmět: Citovat

U toho 4kvaltu záleži na verzi. Základ je stará c3 + další převod navíc.

První verze byla čistě hydraulická záležitost, žádná elektronika, řazení měla P-R-N-DE-D-2-1, pro běžné použití se jezdilo na D a za městem nebo na dálnici se zařadilo DE, kdy to zařadilo 4 a zamklo měnič. Objevila se v roce 84 v sieře a myslim že jí dýl jak 2 roky nedělali. Vyžadovalo to používat čtyřku a zámek opravdu jen pro delší jízdu mimo město a nadměrně tenhle převod nezatěžovat, například těžkým přívěsem. A to byl kámen úrazu její životnosti.
Zajímavost je že tahle verze se v USA vůbec neobjevila, vůbec jí tam neznaj.

Další verze dostala ventil k zámku měniče, čili první elektronika. Řazení je už klasika P-R-N-D-3-2-1, kde se jezdí na D, čili řadí 1 až 4, ale zamykání musí povolit řídící jednotka - dostatečná rychlost, adekvátní zatížení motoru atd. V přestavbě bez elektroniky to vyřeší tlačítko - zamknu si ručně pokud vím že pojedu mimo město. S jemným zacházením se může nechat ten ventil sepnutej, ono to potom samo hydraulikou zamyká okolo cca 70 km/h a je možné mít zamknuto i v režimu 3 rychlosti.
Tyhle převodovky se vyskytují přibližně do začátku 90. let.
Pak přišla verze kde dostala ventil i čtyřka a tam už je to otrava tu čtyřku pořád zapínat a vypínat. Nedá se to mít pořád zapnutý, protože hydraulika je upravena aby jí řadila dřív a vypínala později a přesnej okamžik zařazení si potom řídí jednotka sama. Taky u téhle verze chyběl držáček na lanko kickdownu, kterej byl už jen výhradně elektrickej.
A další verze byla u cosworthu BOB kde už bylo elektrický snad všechno.
Zajímavostí je, že v USA existuje verze kde je upravená hydraulika a s využitím toho přidaného převodu nejen pro 4 rychlost to má potom další 2 rychlosti vložené mezi 1-2 a 2-3. Tohle by mohlo být zajímavé právě pro slabší motor jako je třeba ohc v granadě. Dá se to koupit jako kit. Ale u nás to asi nikdo ještě nezkoušel a originál bude těžko dostupnej, navíc to bude plná elektronika, takže buď sada tlačítek, nebo stejně přestavba.

No a pak ještě existuje verze k 4,0 motoru, která má zesílené planetové převody, na čtyřce víc lamel a v měniči 2 lamely místo jedné, jinak je zcela identická. Ta by se taky měla vyskytovat jen jako plně eletkricky řazená.
_________________
1983 Ford Granada Ghia sedan 4.0 automatic
1980 Ford Taunus 2.3 GT
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dado
Kanaďan


Založen: 24.3.2006
Příspěvky: 1527
Bydliště: Ireland

PříspěvekZaslal: 11. listopad 2009 17:35    Předmět: Citovat

daily driver so starym automatom, hold to chce elegantne riesenie : splynuj brano, splynuj a nechaj tam co tam mas. sice prides asi o trochu kufra kvoli nadrzi, ale je to asi najmenej bolestne riesenie a mozes sa kochat jazdou po krasnom okoli s povodnymi crevami... poradim ti , kde je plyn za 34centov liter Idea
_________________
FORDever !
-----------------------
oldford zero now
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marti-74
Webrů není nikdy dost


Založen: 19.1.2006
Příspěvky: 3623
Bydliště: Borkovice

PříspěvekZaslal: 11. listopad 2009 18:33    Předmět: Citovat

pokud to je na letní ježdění tak bych se na ten plyn vykašlal, to nenajede tolik aby se to vyplatilo a ještě na tom odrovná motor. Určitě nemá tvrdý sedla, takže nutnost jiný hlavy nebo úpravy, místo 12 benzínu to bude baštit 16 plynu a pojede to ještě hůř.
_________________
1983 Ford Granada Ghia sedan 4.0 automatic
1980 Ford Taunus 2.3 GT
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Chapman
Hungarobijec


Založen: 18.1.2006
Příspěvky: 2451

PříspěvekZaslal: 12. listopad 2009 6:35    Předmět: Citovat

Hlava v smútku a oči pre plač. Keď chcem 4kvalt automat-potrebujem tlačítka. Chcem aut,nie organ,voliť rýchlosti voličom na podlahe,nie gombíkčkami ako v KITTe Sad
Myslel som si že to bude takáto zrada.
A nad týmto celým som začal špekulovať prave pre to,aby som musel dávať plyn.Chcem auto,nie šporák! Twisted Evil
Tak neviem.
ešte jednu otázku skúsim: Keby som dal klasiku OHC EFI aj s origo automatom,tam by mi už prevodovka od elektriky motora brala info,kedy má zamykať? Vyriešilo by to Apollo ovladanie gombíkmi na palubke? Wink
_________________
1973 Ford Consul 2,0 ohc "Cukrík"
2006 Ford Focus 1,6 VTCi "Kombajn"
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dado
Kanaďan


Založen: 24.3.2006
Příspěvky: 1527
Bydliště: Ireland

PříspěvekZaslal: 12. listopad 2009 10:36    Předmět: Citovat

tak sorac, som myslel ze "ciastocne spotreba" je pri 12l a este ako dailydriver s podmienkou zachovat automat zaujimavy parameter na jej znizenie, resp, znizenie poplatkov za vozenie. tak sorry, to vies, ja LPG positiv Wink
_________________
FORDever !
-----------------------
oldford zero now
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Chapman
Hungarobijec


Založen: 18.1.2006
Příspěvky: 2451

PříspěvekZaslal: 12. listopad 2009 21:34    Předmět: Citovat

Nič Dado,ja to berem,niekto nafta,niekto LPG/CNG,ale ja som na benál... Wink Tak čo,klasické OHC a 4q by šlo? Či to tou spotrebou o moc nepohnem? Sad
_________________
1973 Ford Consul 2,0 ohc "Cukrík"
2006 Ford Focus 1,6 VTCi "Kombajn"
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Knudsen1971
fordever team


Založen: 16.1.2006
Příspěvky: 8965

PříspěvekZaslal: 13. listopad 2009 10:01    Předmět: Citovat

Cece mas Granadu, tak se s tim smir, nebo to buchni...
Este pokud nechces LPG, tak si kup nejakou 2,5 diesel a jezdi na fritovaci olej Wink
_________________
1971 Ford Taunus GXL Coupé 2,8 V6,
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Pavel Šedivý



Založen: 25.11.2006
Příspěvky: 538
Bydliště: Pražák přestěhovaný se k Sadský

PříspěvekZaslal: 13. listopad 2009 14:34    Předmět: Citovat

Co třěba pěkná soustava čudlíků ze staré KAROSI pro MHD s automatem měla vřadě čudlíky R.N-1-2 a řidič to tam mačkal do kopce sem a tam 1-2-1-2 big grin Marti dej granady automat z Exploreru 96 když tam máš 4,0je to A4LDe s kalibrací v PCM je to 5q big grin
_________________
CAPRI 2.3S 78.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marti-74
Webrů není nikdy dost


Založen: 19.1.2006
Příspěvky: 3623
Bydliště: Borkovice

PříspěvekZaslal: 13. listopad 2009 18:00    Předmět: Citovat

A co budu s pětikvaltem dělat, když koncovej kvalt je stejnej ? mě by stačily i 2 rychlosti, hlavně kdyby to pracovalo, motor má síly dost Cool No časem se to bude řešit trochu jinak - repas kit se zesílenejma převodama + dvoulamelovej měnič a hydrauliku nechám starou klasiku, čimž se zbavim elektroniky. Stejně sehnat zdravou převodovku je scifi.

Nicméně zpět k tématu, snížení spotřeby pro městskej provoz tim 4kvaltem nevidim jako moc reálný, tak maximálně litr a to bude velkej úspěch. To spíš na dálku ta čtyřka je hodně znát. Ale zase když si vezmu že mě 4litr baští v průměru kolem 12-13, a to s vyřechtanym automatem, tak to pinto je ve srovnání s tim poněkud nenažrané Very Happy Takže si myslim že motor taky nebude v ideální kondici, čili seřídit, ale to se můžem jen dohadovat. Stejně si myslim že pod 10 litrů se to nedostane a to bude velkej úspěch, je to prostě poměrně velký auto.
_________________
1983 Ford Granada Ghia sedan 4.0 automatic
1980 Ford Taunus 2.3 GT
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Fordever.cz Forum -> další Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB CZ :: Azu, Emilio, drake127