Obsah fóra Fordever.cz Forum Fordever.cz Forum
Modří už vědí... a pro ty ostatní - jezdí vaše vozidlo dle TP na naturál? Ano? Takže nashledanou....
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Vůle v teleskopu tyče řízení v knudsenovi.
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Fordever.cz Forum -> Taunus/Cortina 1970-1982
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Honza Drapalík



Založen: 4.2.2008
Příspěvky: 770
Bydliště: Předboj

PříspěvekZaslal: 17. listopad 2014 19:37    Předmět: Vůle v teleskopu tyče řízení v knudsenovi. Citovat

Už jste někdo řešili vůli v tom trojuhelnikovym teleskopu tyče řízení? mám vůli na volantu cca 5mm. Ta tyč se v ní nijak nekvedlá, dá se pouze relativně volně vytahovat a zasouvat, ale malá vůle tam asi je. Jinde chyba neni, řízení je v cajku a kloub se silentblokem taky.

_________________
Taunus Knudsen 2,8 V6 1975
Všetko odšrůbovat.....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Murda



Založen: 25.1.2006
Příspěvky: 483
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: 17. listopad 2014 20:53    Předmět: Citovat

Na té fotce to není příliš dobře vidět, ale nechybí ti tam z této strany ještě plastový pouzdro? I když to by pak kvedlalo i dost.

Tohle je to pouzdro:
http://www.oldpartstore.net/shop/Ford-Cortina-Mk4/270-steering-column-lower-bearing-plastic.html

_________________
Murda
http://mark3.cz
Cortina MkIII 1974 1.6 OHC GT "Executive" twin weber 40DCOE
Cortina MkIII 1974 Estate 1.6 OHC "Hašiši"
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Honza Drapalík



Založen: 4.2.2008
Příspěvky: 770
Bydliště: Předboj

PříspěvekZaslal: 18. listopad 2014 8:06    Předmět: Citovat

Covece něco s těma třema drazkama tam je, ale pochybuju, že pokud to tam neni nějak nasroubovany nebo dotazeny matkou, tak mi to asi i tak můj problém nevyřeší. Asi se nevyhnu tomu tu tyč vytáhnout a nechat ji trochu něčím pokovit, aby tam něco málo přibylo. Nenapadá mě jiná varianta. Protože celý to shánět jiný bude stejně loterie.
_________________
Taunus Knudsen 2,8 V6 1975
Všetko odšrůbovat.....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Knudsen1971
fordever team


Založen: 16.1.2006
Příspěvky: 8986

PříspěvekZaslal: 18. listopad 2014 14:20    Předmět: Citovat

moc nechapu jak ti to chodi, kde mas tu vuli. Axialni? Asi jo, kdyz rikas vysouvat/zasouvat.
_________________
1971 Ford Taunus GXL Coupé 2,8 V6,
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Honza Drapalík



Založen: 4.2.2008
Příspěvky: 770
Bydliště: Předboj

PříspěvekZaslal: 18. listopad 2014 14:46    Předmět: Citovat

No jestli to dobře chápu, tak se ten trojhran má zasouvat a vysouvat axialne spolu s pohybem samotného řízení a nápravy vůči samotné kastly.....nebo ne?
Nějakej pohyb pobere ten kulatej silac na kardanu a zbytek jde do toho trojhranu.
Když za něj vezmu, tak se dá tahem (axialne)vytáhnout a z5, ale napříč se nehne.
Nicméně mezi ním a volantem je mrtvej bod a na volantu to při toceni dělá tak 5mm.
_________________
Taunus Knudsen 2,8 V6 1975
Všetko odšrůbovat.....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Knudsen1971
fordever team


Založen: 16.1.2006
Příspěvky: 8986

PříspěvekZaslal: 18. listopad 2014 17:53    Předmět: Citovat

No ja zas nevim, jestli chapu tebe...
Takze ti to chodi axialne 5mm, na tom se shodneme? Myslim ze by to ale nemelo chodit vubec, neni duvod mela by vse polapat ta kardanka.

Zcela mi vsak unika smysl posledni vety:
Nicméně mezi ním a volantem je mrtvej bod a na volantu to při toceni dělá tak 5mm[i]
_________________
1971 Ford Taunus GXL Coupé 2,8 V6,
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Honza Drapalík



Založen: 4.2.2008
Příspěvky: 770
Bydliště: Předboj

PříspěvekZaslal: 18. listopad 2014 18:15    Předmět: Citovat

Nene, hlavni problem cely ty věci je prostě mrtvej bod na řizeni.... volant ma nulovej chod asi 4mm(leva x prava). Vylučovací metodou jsem došel k tomu, že vule je mezi tou kravinou na fotce(ten trojhran) a volantem.
No a ten trojhran se dá z celýho řízení (od volantu dolu) vytáhnout....nevim kam až, už narazil o nápravu. Nijak se nemrdlá, jen jde vytáhnout.
Já měl zato, že se to vytahovat má, že to je normalní. Pokud ne, je to holt důsledek původně vymlácenejch silentbloků přední nápravnice, kdy těch pohybů bylo asi nadmíru a ten trojhran se uvolnil a začal se axiálně hýbat spolu a nápravnicí.
V tom případě se ptám, proč ta tyč řízení od volantu(matka x závit x volant) a ten trojhran co ústí v mot. prostoru neni z jednoho kusu???? Mad
_________________
Taunus Knudsen 2,8 V6 1975
Všetko odšrůbovat.....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Joper
Mr. XXXL


Založen: 24.1.2006
Příspěvky: 1446

PříspěvekZaslal: 18. listopad 2014 18:50    Předmět: Citovat

a to uchycení na konci trojhranu máš v pořádku, utažený nahoře i dole, bez vůlí a zajištěný?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Honza Drapalík



Založen: 4.2.2008
Příspěvky: 770
Bydliště: Předboj

PříspěvekZaslal: 18. listopad 2014 19:02    Předmět: Citovat

Jestli myslíš uchycení toho samotnýho trojhranu v ty trubce směrem k volantu, tak to nevim, to právě řešim. Jestli to má bejt něčim utažený nebo zajištěný.
Jinak takhle..... chytnu pevně ten samotnej trojhran do sykovek(manželka) a já točim volantem levá x prvá 5mm.Prostě mám vůli na řízení.
_________________
Taunus Knudsen 2,8 V6 1975
Všetko odšrůbovat.....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Murda



Založen: 25.1.2006
Příspěvky: 483
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: 18. listopad 2014 22:24    Předmět: Citovat

Podle mě je to ze dvou kusů kvůli tomu, aby se to mělo kam poskládat při nárazu.
Ta trojúhelníková část se axiálně posouvat dá, ale poměrně ztěžka. Takže jestli ti jde lehce, může být už nějaká vylítaná a tak ti to dělá vůli na volantu při otáčení ze strany na stranu.

Pro lepší představu:


Jinak sloupky mám někde ještě aspoň dva, jeden určitě i se zámkem (a klíčem možná).
_________________
Murda
http://mark3.cz
Cortina MkIII 1974 1.6 OHC GT "Executive" twin weber 40DCOE
Cortina MkIII 1974 Estate 1.6 OHC "Hašiši"
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Honza Drapalík



Založen: 4.2.2008
Příspěvky: 770
Bydliště: Předboj

PříspěvekZaslal: 18. listopad 2014 22:46    Předmět: Citovat

No, to je to co jsem si myslel. Jde to moc lehce. Zkusim to celý vyndat a kouknu v čem se to pohybuje, jestli kov x plast, nebo kov na kov. Čekal bych ale, že díly 6,9,14 budou nějak šroubovaný, aby se teda ten celej segment dotáhl a nějaký přepětí plastu to tam do určitýho tlaku udrželo napevno. Protože takhle origo to tam je asi jenom naklepnutý....
_________________
Taunus Knudsen 2,8 V6 1975
Všetko odšrůbovat.....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Venca
Do not mess with Consul Master!


Založen: 18.1.2006
Příspěvky: 5373

PříspěvekZaslal: 18. listopad 2014 23:04    Předmět: Citovat

Mluvím teď o tom, co je na obrázku pod číslem 7. Je to ze dvou částí. Spodní část s tím trojúhelníkem a část vrchní. Obě části jsou v sobe nasunuté a má to fungovat tak, když dojde k čelnímu nárazu, tak se do sebe zasunout hlouběji a tedy řidič nebude mít zmasakrovaný hrudník od volantu.
A teď pozor, obě části, právě aby to nejezdilo samo nahoru a dolů, jsou vůči sobě zafixovány tenkými nylonovými čepy, které se právě při nárazu střihnou a umožní spodní části zajet do té části vrchní, čímž se celá tyč jako zkrátí. Pokud Ti to jezdí v sobě nahoru a dolů, s největší pravděpodobností máš tyhle nylonové čepy střižené. Rozeber to, vyndej to ven a uvidíš. Mě se ty čepy podařilo jednou střihnout při vyndavání řízení ven, trošku jsem tu tyč poklepal kladívkem a čepy se hned střihly a spodní trojúhelníková tyč zajela nahoru do té druhé.

EDIT: Ještě jsem dohledal obrázek


_________________
1974 Ford Cortina Mk3 2.8V6
1973 Ford Granada GXL Fastback 2.6V6 Automatic
1971 Ford Thunderbird 7.0V8 Automatic
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Knudsen1971
fordever team


Založen: 16.1.2006
Příspěvky: 8986

PříspěvekZaslal: 19. listopad 2014 8:25    Předmět: Citovat

Tak jste to dali skoro dohromady i beze mne. Je to jak rika Venca, pokud to ma vuli jak axialni (to je Honzo ze se to pohybuje v ose tyce), tak je to strihly a pokud to ma vuli v rizeni), tak je to tim, ze to je strihly uz dlouho a vznikla tam vule, se to vymackalo nejspis.
PAc celej ten safety device je presne jak rikate zalozen na tom, ze se to pri narazu zborti do sebe, takze volant nevyjede proti hrudniku.
Nejjednodussi oprava a asi jedina spravna je vymena cele tyce rizeni.
_________________
1971 Ford Taunus GXL Coupé 2,8 V6,
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Honza Drapalík



Založen: 4.2.2008
Příspěvky: 770
Bydliště: Předboj

PříspěvekZaslal: 19. listopad 2014 14:42    Předmět: Citovat

No tak to je asi celý jasný, diky za ten obrázek. Ten hodně napověděl.....kdo by to byl řek, zeje je tam takovej hentej bazmek....
Axialni pohyb je mi jasnej, možná jsem to jenom nesrozumitelne formuloval..... Cool
_________________
Taunus Knudsen 2,8 V6 1975
Všetko odšrůbovat.....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Honza Drapalík



Založen: 4.2.2008
Příspěvky: 770
Bydliště: Předboj

PříspěvekZaslal: 10. prosinec 2014 0:48    Předmět: Citovat

Tak problém je vyřešenej a ještě jeden poznatek.
Celá tyč řízení na novější tauny je delší o cca 7cm, oproti knudsenovi.
Taky knudsen má uchycený celý řízení pod volantem na tři šrouby, kdežto novější tip jen na dva.

_________________
Taunus Knudsen 2,8 V6 1975
Všetko odšrůbovat.....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Fordever.cz Forum -> Taunus/Cortina 1970-1982 Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB CZ :: Azu, Emilio, drake127