Obsah fóra Fordever.cz Forum Fordever.cz Forum
Modří už vědí... a pro ty ostatní - jezdí vaše vozidlo dle TP na naturál? Ano? Takže nashledanou....
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Hlavy motoru Ford bezolovnaty benzin - The Story

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Fordever.cz Forum -> č.k.d.
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Knudsen1971
fordever team


Založen: 16.1.2006
Příspěvky: 9003

PříspěvekZaslal: 14. duben 2011 7:22    Předmět: Hlavy motoru Ford bezolovnaty benzin - The Story Citovat

Zdar,pac tohle se resi casto, lepim sem, nejsem autorem prekladu, alespon co si vzpominam:

Jak s bezolovnatým benzínen na naších motorech
Článek je volný...hodně volný překlad z katalogu BURTONPOWER.

Cosworth YB motory: Všechny hlavy používané na těchto motorech maji tvrzené sedla, avšak motory s modrou a zelenou hlavou jsou určeny pro použití 95 oktanového benzínu.
Motory s červenou hlavou a všechny modifikované motory musí používat 97/98 oktanového benzínu.

CVH motory: bezolovnatý benzin je možné použít do 12/84 pokud maji značku "LPG" nad 1 výfukovým vývodem. Od 10/85 jsou vyraběny pro použití bezoolovnatého benzínu.

DOHC 8/16v motory: všechny jsou určeny pro použití bezolovnatého benzínu.

Essex V6 motory: všechny jsou určeny pro použití olovnatého benzínu.

SOHC Pinto motory: všechny motory po 1/89 jsou určeny pro použití bezolovnatého benzínu. Ostatní jenom pokud mají poblíž svíčky na 4-tem valci značku:
1.6l - M,MM nebo N,NN
1.8l - S,SS
2.0l - P,PP nebo R,RR

Cologne V6 motory: 2.4 a 2.9 jsou určeny pro použití bezolovnatého benzínu. 2.3 a 2.8 jenom pokud mají uprostřed hlavy na výfukové straně značku:
2.3l - B nebo F
2.8l - D nebo E

V4,X/Flow a Pre-X/Flow motory: všechny jsou určeny pro použití olovnatého benzínu.



Proč starší motory nemůžou používat bezolovnatý benzín....
Největší problém s použitím bezolovnatého benzínu na starých motorech je "zatloukání ventilů".
Bez použití ochranného aditiva které původně zajištoval olovnatý benzín, narážení ventilu do nechráněného sedla při teplotě cca.650 st.celsia zapříčíní
že ocelové částečky sedla jsou "spečeny" na hranách ventilu. pokud tento stav přetrvává dochazí k vytrhávaní sedla a výfukový ventil se propadá stale hlouběji.
Často se stává že po několika tis. kilometrů je motor poškozený.
_________________
1971 Ford Taunus GXL Coupé 2,8 V6,


Naposledy upravil Knudsen1971 dne 15. duben 2011 9:09, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Čibi
PRIMář Sova


Založen: 6.2.2006
Příspěvky: 2591
Bydliště: Nový Bor

PříspěvekZaslal: 14. duben 2011 8:04    Předmět: Citovat

Prima počin!
_________________
Čibi

Taunus 20M TS hardtop 1966, původní stav

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
gruca



Založen: 14.9.2009
Příspěvky: 179
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 14. duben 2011 19:25    Předmět: Citovat

.. a V4 + V6 kolín ?? Question big grin
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
marty1977



Založen: 31.10.2007
Příspěvky: 434

PříspěvekZaslal: 14. duben 2011 20:45    Předmět: Citovat

Vždyť to tam je:-)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Knudsen1971
fordever team


Založen: 16.1.2006
Příspěvky: 9003

PříspěvekZaslal: 15. duben 2011 9:11    Předmět: Citovat

gruca napsal:
.. a V4 + V6 kolín ?? Question big grin


Vzhledem k tomu, ze aplikace V4 skoncila jeste pred erou bezolovnatych benzinu me ani nenapadlo to tam psat, ale budiz, doplneno.
_________________
1971 Ford Taunus GXL Coupé 2,8 V6,
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kazumba



Založen: 19.2.2014
Příspěvky: 132

PříspěvekZaslal: 12. leden 2019 17:03    Předmět: Citovat

Zdravím, mám na své 2.8 na hlavách označení EN .je to to označení pro olovnatej nebo bezolovnatej benzin? Dik
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Venca
Do not mess with Consul Master!


Založen: 18.1.2006
Příspěvky: 5417

PříspěvekZaslal: 12. leden 2019 20:27    Předmět: Citovat

kazumba napsal:
Zdravím, mám na své 2.8 na hlavách označení EN .je to to označení pro olovnatej nebo bezolovnatej benzin? Dik


EN říká jen to, že se jedná o hlavu pro motor 2.8.
Jestli má tvrzena sedla z toho nezjistis.
Případná tvrdá sedla značí rucne raznici vyřazené písmeno D na hlave u priruby pro výfukové potrubí.
Ostatně nahoře to máš všechno podrobně popsané. Stačí číst.....
_________________
1974 Ford Cortina Mk3 2.8V6
1973 Ford Granada GXL Fastback 2.6V6 Automatic
1971 Ford Thunderbird 7.0V8 Automatic
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
kazumba



Založen: 19.2.2014
Příspěvky: 132

PříspěvekZaslal: 12. leden 2019 23:09    Předmět: Citovat

Ok ,dik .nemel jsem jasno jak to ma presne vypadat .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Murda



Založen: 25.1.2006
Příspěvky: 496
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: 13. leden 2019 21:44    Předmět: Citovat

Já to překládal už před lety, tak si to, zdá se, přeložil taky dobře Very Happy
http://mark3.cz/docs/bezolova.php
_________________
Murda
http://mark3.cz
Cortina MkIII 1974 1.6 OHC GT "Executive" twin weber 40DCOE
Cortina MkIII 1974 Estate 1.6 OHC "Hašiši"
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Fordever.cz Forum -> č.k.d. Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB CZ :: Azu, Emilio, drake127