Obsah fóra Fordever.cz Forum Fordever.cz Forum
Modří už vědí... a pro ty ostatní - jezdí vaše vozidlo dle TP na naturál? Ano? Takže nashledanou....
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Klepání motoru

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Fordever.cz Forum -> Pinto (OHC)
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Murda



Založen: 25.1.2006
Příspěvky: 496
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: 1. květen 2017 22:01    Předmět: Klepání motoru Citovat

Tak sem konečně začal něco dělat se sedanem a začal sem motorem.
Loni začalo cosi klepat v motoru a šlo to od vačky, tak sem hledal příčinu a zjistil sem, že se vymačkalo pero na vačkovým hřídeli a znatelně se vymlátil/zvětšil průměr u rozvodovýho kola. Ani vačkovej hřídel to nevydržel a je lehce ošudlanej. Nasadil jsem jiný kolo a pero a je to mnohem tišší, tak je příčina jasná. Hledal sem problém v mazání nebo ventilech, ale tam je všechno (až překvapivě) v pořádku, dokonce i komprese válců s minimálním rozdílem. Zajímalo by mě, proč k tomu vůbec došlo, že by to byl následek ježdění na okruhu?
A navíc sem ještě zjistil, že se čtvrtej válec ulíval kvůli svíčce a přitom sem nic nepoznal - ani po vytažení kabelu ze svíčky motor neukázal žádnou změnu. U ostatních válců hned začali padat otáčky.
Teď otázka, co s tou vačkou? Asi to půjde nechat někde opravit, ale když už teda musí hlava nebo motor ven, nemám tam dat rovnou ostřejší vačku, např. fast road? A nemáte někdo navíc hlavu z takovýho motoru? 1,6 OHC GT, kód LEE nebo LEC.
Mimochodem s gumama 185/60 už nevjedu ani do garáže, jak sem proklatě nízko, všude chytám... budou dobrý na okruhu Very Happy
_________________
Murda
http://mark3.cz
Cortina MkIII 1974 1.6 OHC GT "Executive" twin weber 40DCOE
Cortina MkIII 1974 Estate 1.6 OHC "Hašiši"
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Joper
Mr. XXXL


Založen: 24.1.2006
Příspěvky: 1447

PříspěvekZaslal: 2. květen 2017 11:02    Předmět: Citovat

stejný problém s vačkou a rozvodovým kolem měl jeden maník, co si byl u mně pro díly na motor, důvod taky nezjistil, motor měl namontovaný ve vysokozdvihu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Knudsen1971
fordever team


Založen: 16.1.2006
Příspěvky: 9003

PříspěvekZaslal: 3. květen 2017 12:28    Předmět: Citovat

Cau Kamile, pricinu bych hledal v zatezi, kterou to dostava na okruhu. Podle me to nestaci mazat, mozna to i v naklonech prisava vzduch to olejovy cerpadlo. Reseni bych videl na trase vhodny olej, HD cerpadlo a na zaver sucha vana.
_________________
1971 Ford Taunus GXL Coupé 2,8 V6,
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ohc
Peppermint man


Založen: 17.2.2010
Příspěvky: 204
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 8. leden 2019 22:26    Předmět: Citovat

Ahoj Kamile, spojitost s mazanim tam nevidim, tahle cast vacky je mimo mazaci soustavu .... kdyz si to rozebiral, ten sroub co drzi kolo (tusim ze je to 10x1) byl poradne dotazenej?? V idealnim stavu by moment nemelo prenaset to pero, ale treni celnich dosedacich ploch kola.... a jeste jeden takovej detail, to kolo ma orientaci, resp. Predni a zadni stranu, kdyz ho otocis opre se o ten plech co vede remen a ten pak klade odpor pri utahovani a deformuje se ....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ohc
Peppermint man


Založen: 17.2.2010
Příspěvky: 204
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 8. leden 2019 22:32    Předmět: Citovat

Ahoj Kamile, spojitost s mazanim tam nevidim, tahle cast vacky je mimo mazaci soustavu .... kdyz si to rozebiral, ten sroub co drzi kolo (tusim ze je to 10x1) byl poradne dotazenej?? V idealnim stavu by moment nemelo prenaset to pero, ale treni celnich dosedacich ploch kola.... a jeste jeden takovej detail, to kolo ma orientaci, resp. Predni a zadni stranu, kdyz ho otocis opre se o ten plech co vede remen a ten pak klade odpor pri utahovani a deformuje se ....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Murda



Založen: 25.1.2006
Příspěvky: 496
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: 9. leden 2019 19:44    Předmět: Citovat

ohc napsal:
Ahoj Kamile, spojitost s mazanim tam nevidim, tahle cast vacky je mimo mazaci soustavu .... kdyz si to rozebiral, ten sroub co drzi kolo (tusim ze je to 10x1) byl poradne dotazenej?? V idealnim stavu by moment nemelo prenaset to pero, ale treni celnich dosedacich ploch kola.... a jeste jeden takovej detail, to kolo ma orientaci, resp. Predni a zadni stranu, kdyz ho otocis opre se o ten plech co vede remen a ten pak klade odpor pri utahovani a deformuje se ....

Ahoj, jo kolo sem nasazoval vždy stejně (právě kvůli plechu) a dotažený bylo. Nakonec sem koupil lepší vačku a kolo, zopakoval si geometrii s matematikou a bylo to vyřešený.

_________________
Murda
http://mark3.cz
Cortina MkIII 1974 1.6 OHC GT "Executive" twin weber 40DCOE
Cortina MkIII 1974 Estate 1.6 OHC "Hašiši"
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Fordever.cz Forum -> Pinto (OHC) Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB CZ :: Azu, Emilio, drake127