Obsah fóra Fordever.cz Forum Fordever.cz Forum
Modří už vědí... a pro ty ostatní - jezdí vaše vozidlo dle TP na naturál? Ano? Takže nashledanou....
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Převodovka T9 diesel na Pinto

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Fordever.cz Forum -> Pinto (OHC)
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Marchelo



Založen: 22.6.2010
Příspěvky: 125
Bydliště: Schwarzebach Karlovarsko

PříspěvekZaslal: 26. říjen 2018 10:47    Předmět: Převodovka T9 diesel na Pinto Citovat

Tak včera jsem dovezl špajsku T9 ze Sirky 2.3d s tím že ji použiju na 1.6 Pinto.Že bude jiná mrkev s tím jsem počítal i když marně doufal že bude stačit třeba jen pisl skrátit no čumí o ranec cca 3cm jen mě teď napadá zda nebudou mít mrkve odlišný počet zubů společně s předlohovým hřídelem další co mi uteklo je zvon kterej sem chtěl použít ze 4kvaltu jenže on nemá otvor pro řadící tyč která vyjíždí z převodovky směrem do předu řešil to již někdo ?
_________________
Cortina mk3 2.0 vosa
Cortina mk3 1.6 ve výstavbě
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Venca
Do not mess with Consul Master!


Založen: 18.1.2006
Příspěvky: 5400

PříspěvekZaslal: 26. říjen 2018 11:44    Předmět: Citovat

Než tohle řešit a bastlit bude lepší sehnat jinou správnou T9 převodovku.

Navíc diesel varianta má jinak odstupňované převody, ne moc vhodné pro benzínový motor. Hlavně jedničku a dvojku má výrazně pomalejší/kratší.
_________________
1974 Ford Cortina Mk3 2.8V6
1973 Ford Granada GXL Fastback 2.6V6 Automatic
1971 Ford Thunderbird 7.0V8 Automatic
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Marchelo



Založen: 22.6.2010
Příspěvky: 125
Bydliště: Schwarzebach Karlovarsko

PříspěvekZaslal: 28. říjen 2018 21:19    Předmět: Citovat

Mrkve pro T9 jsou záměnné liší se délkou a tisícihranem pro lamelu jinak část v převodovce je u diesela a Pinto 1,6-2,0 18 zubá u V6 19 zubů <br>
https://www.bearingkits.co.uk/FORD-SIERRA-CAPRI-TYPE-9-GEARBOX-LONG-INPUT-SHAFT-18T/151.htm <br>
Jasně že lepší by bylo origo špajska pro ohc jenže voni jaksi začínaj být nedostatkovým zbožím a dávat za šestku za špajsku která je na 80% před smrtí se mi fakt nechtělo navíc mě to zatím netlačilo ale při nabídce přes dvojku za dvě kysny sem neváhal takže proto tahle převodovka.Jinak s pomalejší jedničkou a dvojkou se počítá a myslím že to nebude špatný
Diesel T9 4kvalt typ A Taunus 79-82
1st 3.91 ---- 3.66:1
2nd 2.29 ---- 2.19:1
3rd 1.38 ---- 1.43
4th 1 ---- 1:1
5th 0.82
Výpočet km/h při 5300 ot/min a pr.kola 58cm
Dif. --- 3.11 ----- 3.78 ------- 3.44
1.st
T9 diesel 36.04 -------- 39.18 ------- 43.05
4kvalt 38.50 --------- 41.86 ------- 45.99

2.st 61.53 --------- 66.90 ------- 73.51
----' 64.34 --------- 69.96 ------- 76.87

3.st 102.1 --------- 111.02 ------ 122.0
----- 98.54 --------- 107.14 ------ 117.73

4.st 140.91 --------- 153.21 ------- 168.35

5.st 171.84 --------- 186.84 ------- 205.31

Jinak ježek v kleci rozhozen mrkev je 18 zubá stejně jako mrkev za kterou ji chci čenžnout původně z T9 2.0 Sirka takže by neměl být problém.Po úpravě stávající mrkve (zkrácení cca 20mm) by šlo použít pro motory v6 opomenuli mizerný jehlový ložisko na předloze.
_________________
Cortina mk3 2.0 vosa
Cortina mk3 1.6 ve výstavbě
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Venca
Do not mess with Consul Master!


Založen: 18.1.2006
Příspěvky: 5400

PříspěvekZaslal: 29. říjen 2018 11:04    Předmět: Citovat

Pravda, v porovnání se 4-kvaltovou převodovkou pro 1.6 není dieselová verze takový rozdíl. Ale tyto 4-kvaltové převodovky byly ve své době kritizovány pro obrovskou díru mezi 2 a 3 převodovým stupněm, hlavně jejich varianty pro OHV motory s odstupňováním 3.54-2.40-1.41-1.00. Proto to pak po faceliftu v roce 1974 u 1.6 motoru změnili na odstupňování 3.58-2.01-1.40-1.00.

Vycházel bych spíše ze standardního benzínového 5-kvaltu, který má převody 3.65-1.97-1.37-1.00-0.82. Oproti tomu dieselový 5-kvalt má 3.9-2.29-1.38-1.00-0.82. Jednička je u sériové varianty nesmyslně krátká u obou variant, asi z důvodu možnosti táhnutí vleků, karavanů, atd. Sportovní varianty převodovky mají jedničku okolo 2.9.
_________________
1974 Ford Cortina Mk3 2.8V6
1973 Ford Granada GXL Fastback 2.6V6 Automatic
1971 Ford Thunderbird 7.0V8 Automatic
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Marchelo



Založen: 22.6.2010
Příspěvky: 125
Bydliště: Schwarzebach Karlovarsko

PříspěvekZaslal: 29. říjen 2018 12:19    Předmět: Citovat

Jo ten rozdíl mezi dvojkou trojkou asi nebude nejlepši 😕 tak uvidim jak se to bude jevit že jsou první dva kvalty pomalejší by mohlo být ok kdysi sem měl Taunuse 2.0 ohc s T9 a zadek 3.78 a na rozjezd a celkově to bylo lepší než teď s Cortinou kde mám 2.0 ohc t9 dif.3.44.
_________________
Cortina mk3 2.0 vosa
Cortina mk3 1.6 ve výstavbě
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Fordever.cz Forum -> Pinto (OHC) Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB CZ :: Azu, Emilio, drake127