 |
Fordever.cz Forum Modří už vědí... a pro ty ostatní - jezdí vaše vozidlo dle TP na naturál? Ano? Takže nashledanou....
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Raymond Cruz
Založen: 3.12.2010 Příspěvky: 163 Bydliště: Zlín
|
Zaslal: 13. říjen 2011 11:37 Předmět: etanol místo benzínu |
|
|
Hodně se o tom mluví a píše ale tady nikde nic, proto to nejspíš patří sem a je to lanaření zelených.. Dřív jsem o tom přemýšlel, jak slibují 105 oktanů a cenu 25k za litr a úprava pro provoz na e85 prej vyjde na 5000k u stříkačky a u karbcu nutné pouze přetryskování. Znělo by to lákavě pro nějakého oldforda coby dailydriver.. Více oktanů a skoro 10kč levnější než benzín - nádhera..
Ale jaká je to blbost, když e85 má daleko menší tepelnou účinnost (prej o 40% míň) a pokud to chce přetryskování, tak to chce víc paliva (logicky možná o tolik aby nahradilo menší výhřevnost) a víc vzduchu, takže by to asi standartní sání dobře nenakrmilo.. Takže nejspíš bude výsledek nekončící odlaďování, větší spotřeba, menší výkon a trápení motoru a jediné plus pocítí příroda a alkoholici, jakožto vůni z výfuku..
Slyšel jsem, že problém je pouze při startování a provozu studeného motoru a pro zahřátý motor to má prej ještě lepší parametry.
Ale jak jsem tak pátral tak se mě to zdá jako čím dál větší volovina s tím vůbec laborovat, i když kdoví... _________________ Granada 2.8 Ghia, Sedan, 1982, tmavě modrá metalíza
Mondeo 1.8 TD, hatchback, 1996, bílá |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Knudsen1971 fordever team

Založen: 16.1.2006 Příspěvky: 9005
|
Zaslal: 13. říjen 2011 12:50 Předmět: |
|
|
n*a*s*r*a*t a proc, to tam presne rikas. Staci uz to mnozstvi co se primichava povinne do paliva tedka (tomuhle rikam Venco lobbisticka bublina).
Primichavame pod vlajkou ekologie do fosilniho paliva bioethanol, jehoz vyroba je energeticky narocnejsi, nez vyroba benzinu a kaz tim motory, takze budeme casteji kupova nova auta pro tato paliva konstruovana, nalezite draze, coz zase zaplatime... dokonale..  _________________ 1971 Ford Taunus GXL Coupé 2,8 V6,
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
G.Cowlley Říkejte mi Georgi

Založen: 10.1.2007 Příspěvky: 3213 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 13. říjen 2011 12:54 Předmět: |
|
|
krom úpravy dávky paliva je potřeba ještě úprava předstihu,mě sem na servis jezdí několik flexfuel aut a ti jezdí cca o litr výš a ethanol cítit neni vůbec, výkon je znatelně lepší. auta na N95 resp 98 jsou na tom výrazně hůř a studený provoz je trápení motoru _________________ punk pro všechny!
www.meistermotorsport.cz
Capri mkI PROJECT ULTIMA 1969
Capri mkII 1,6GT 1974
Capri mkIII 2,9 V6 1979-3xweber - náskok díky technice
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Venca Do not mess with Consul Master!

Založen: 18.1.2006 Příspěvky: 5426
|
Zaslal: 13. říjen 2011 14:14 Předmět: |
|
|
Chlapi, vy me chcete odrovnat, dalsi tema, u ktereho bych se musel rozcilovat. Dneska nemam nastesti moc cas  _________________ 1974 Ford Cortina Mk3 2.8V6
1973 Ford Granada GXL Fastback 2.6V6 Automatic
1971 Ford Thunderbird 7.0V8 Automatic
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Marti-74 Webrů není nikdy dost

Založen: 19.1.2006 Příspěvky: 3623 Bydliště: Borkovice
|
Zaslal: 13. říjen 2011 19:51 Předmět: |
|
|
pánové pozor, jedna granada na líh už u nás jezdí.
Základem je motor 2,9 ohv, dostal kompresi 10,7:1, převrtanej a přetryskovanej solex - 35tka, ale má 28 mm difuzory a zapalování z vlastní zahrádky.
Efekt ? na benzín to jede dost solidně, ale díky otryskování na líh neni spotřeba uplně ideální, v průměru kolem 10-11 litrů, na líh to žere asi o litr víc, jede tak o 30% hůr, ale zase těch 25-28 korun za litr. V průměru jezdí mezi 2,5-3 korunama na kilometr v palivu. Plánuje se vyvinout předehřev paliva, protože líh je kaz svině a nechce se odpařovat, hlavně když je zima. Další pozitiva - v nouzi nejvyšší granada odjela k benzínové pumpě i na čistič skel bez ztráty květinky. Další fakt pro případné průkopníky, vezměte v úvahu že dotyčný motor je nalazen na poměrně chudou směs, kterou lze spalovat jen díky dostatečně výkonném zapalování, v tom je i důvod slabšího výkonu, ale taky velká část poměrně pozitivního vlivu na spotřebu.
No a teď trochu teorie, líh má poněkud jinej směšovací poměr se vzduchem než benzín, čili směs je potřeba celkem brutálně obohatit. Co se výhřevnosti paliva týče, je to srovnatelné s benzínem, jenže z toho tu energii dostat, znamená vytlačit kompresi motoru výrazně výš (v teoriích se píše cosi o 14-15:1). Čili řešení č. 1 - obohatit směs je jen aby to jelo, spotřeba vyletí takovym způsobem, že efekt úspory je totálně pryč. Otázka předstihu - díky vyšší odolnosti proti detonacím a pomalejší rychlosti hoření, je možné jít trochu výš, ale hodně záleží na typu motoru a rezervy nejsou nekonečné, není to řešení nízké komprese, je to jen slabá náplast. Upravit motoru kompresi, aby to mělo efekt je reálné, ale pak je otázka jestli chci jezdit spíš na líh, nebo kompromis aby to ještě umělo jet i na benzín. Pokud si vyberu kompromis, nemůžu počítat se 100% výsledky. _________________ 1983 Ford Granada Ghia sedan 4.0 automatic
1980 Ford Taunus 2.3 GT |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Vlastik Što ty skazal eto očeň pravda

Založen: 16.1.2006 Příspěvky: 1617 Bydliště: Stát Kopytov
|
Zaslal: 15. říjen 2011 12:16 Předmět: |
|
|
Zkusil jsem to nalít do escorta (bez úprav) a výsledek bez sytiče jsem se nehnul. Udržovat rychlost šlo, připřidání plynu to šlo na chcípnutí, tak okamžitě sytič a pak to jelo. No jelo, cukalo kuckalo, ale nějaký pohyb tam byl. _________________ Cortina MKIII
Sierra mkII lpg na denní ježdění dobrý
Escort 1,3 MK3 okapotovaná motokára čeká na odvoz
IFA W50L 5tun železa RIP
AIRBAG NEPOTŘEBUJI, UMÍRÁM JAKO CHLAP |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Raymond Cruz
Založen: 3.12.2010 Příspěvky: 163 Bydliště: Zlín
|
Zaslal: 17. říjen 2011 20:07 Předmět: |
|
|
Takže zkrátka bez větších úprav, jako tady píše Marti je nám to opravdu k ničemu  _________________ Granada 2.8 Ghia, Sedan, 1982, tmavě modrá metalíza
Mondeo 1.8 TD, hatchback, 1996, bílá |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Čibi PRIMář Sova
Založen: 6.2.2006 Příspěvky: 2594 Bydliště: Nový Bor
|
Zaslal: 27. říjen 2011 9:32 Předmět: |
|
|
na karburátor to nemá smysl, na stříkačku asi jo.
Míchám to do Legacy, poměr 2:3 (benzín:líh), žádnou jednotku na zlepšení startů zatím nemám, takže když mrzlo, musel jsem točit motorem déle. Spotřeba mi vychází o trochu vyšší (i když těžko určit, musel bych vyjet celou nádrž vkuse, abych to relevantně porovnal), ale zatím jsem se vešel vždy do 10litrů (což mi na benzín bralo taky). Jinak auto jede podstatně líp, jde ochotněji za plynem.
Jelikož jezdím často, tak váhám mezi koupí jednotky na provoz pro E85 nebo zástavbou LPG. Čerpaček na E85 je u nás jako šafránu. _________________ Čibi
Taunus 20M TS hardtop 1966, původní stav
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
koblich
Založen: 22.11.2010 Příspěvky: 196 Bydliště: prágl
|
Zaslal: 26. květen 2013 13:07 Předmět: |
|
|
jezdím 1:1 opel omega 2.2 řadák, když hodně mrzne tak to nastartuju na podruhý, spotřeba dle palubáku stejná výkon taky jezdim na to dva roky a vše OK _________________ Ford capri mk3 1978 3.0S
Ford transit mk1 1974 1.7 hasič |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Čibi PRIMář Sova
Založen: 6.2.2006 Příspěvky: 2594 Bydliště: Nový Bor
|
Zaslal: 26. květen 2013 13:09 Předmět: |
|
|
vysral jsem se na to, spotřeba po několika nádržích lezla výš a výš, na benzín pořád stejná. Kdy to žralo 13 litrů etanolu a ráno jsem jak debil nemohl nastartovat, tak jsem se na to vykašlal.
Nechal jsem tam namontovat LPG a jsem spokojenej. _________________ Čibi
Taunus 20M TS hardtop 1966, původní stav
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
GORDON
Založen: 12.5.2010 Příspěvky: 43
|
Zaslal: 31. květen 2013 8:09 Předmět: |
|
|
Já přidávám 10%-15% líhu do benzínu, mám ho zdarma a tak toho využívám, jede to beze změny, víc sem zatím nezkoušel, tak mi to vyhovuje, maximální poměr poznám podle střílení do výfuky při jízdě z kopce bez plynu... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mondeo808
Založen: 20.10.2015 Příspěvky: 15
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
king2 Říkejte mi Blesku

Založen: 19.1.2006 Příspěvky: 4620
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|