SRAZ PODZIM 1999


Místo a datum konání: Brno, 25. - 26.9.1999
Šéf srazu:  Aleš Baďura
Realizační tým: Jakub Kouřil, Karel Kostroň, Pavel Raszka, Jindřich Huba



Podzimní sraz byl komornější oproti jaru. Alespoň takový byl náš záměr. Dech nám doslova vyrazil počet vozů (údajně 95!) co dorazili ke CARentu, kde byl začátek srazu. Zdá se, že se budeme muset časem poohlédnout po jiné lokalitě. Přijela i spousta nových lidí, kteří se o nás a o srazu dověděli z různých pramenů. Dokonce jsme měli poprvé i zahraniční účast - přijeli kluci z Bratislavy.
Trošku jsme měli strach, jak bude vypadat průjezd Brnem, protože Policie odmítla dělat doprovod. To zamrzí, protože jarní spolupráce s ní se dala označit za velice úspěšnou.


foto: Vašek Špác
 

  

 


Přesun kolony na parkoviště u Královopolské strojírny proběhl hladce. Tam na nás již čekala připravená trať na jízdy zručnosti. Zde se utkalo 26 nejodvážnějších jezdců kteří měli za úkol v co nejkratším čase absolvovat následující:

doběhnutí k vozu, nastartování a vyražení kupředu
slalom mezi kužely
zastavení na čáře
zacouvání do "garáže"
uchopení míčku u prvního stojanu
vhození míčku do nádoby u dalšího stojanu
zabrždění na cílové čáře
 

Zde je tabulka s časy tří nejlepších:

číslo vozu
typ vozu
jezdec
dosažený čas
36
Ford Capri MkIII 2,8
Tomáš Bukáček
41,9 s.
16
Ford Cortina MkII 1,3
Oldřich Zeman
42,4 s.
43
Ford Granada MkI 2,8
 Jan Tlapák
43,8 s.

nejrychlejší vůz jízd zručnosti - Capri 2,8 Tomáše Bukáčka


Po ukončení jízd zručnosti se téměř půl kilometru dlouhý had s vlajkou FORD vpředu přesunul po okrajové části Brna na jižní magistrálu - směr Znojmo. Cestou jsme v Pohořelicích vytroubili svatbu kapristy Přemka Richtera od kterého jsme posléze sklidili uznání v naturáliích.

  

Po příjezdu do obce Lechovice u Znojma jsme odbočili k ubytovně. S rozdělením pokojů nebyl problém, protože byla velká rezerva lůžek. Pak jsme se všichni rádi odebrali k večeři - po dlouhém dni už nám kručelo v břiše.

zde je foto šéfa při práci

No a po večeři propukla volná zábava spojená s konzumací všeho tekutého. Podle zpráv z bojiště padl poslední někdy kolem páté ráno.
V neděli ráno, kdy nás vytáhlo sluníčko babího léta z postele, jsme posnídali a pak vyrazili na výlet směr Vranovská přehrada. Ovšem bez našeho kameramana. Ten vstával až kolem druhé hodiny odpolední.

Málokdy se vidí, aby Ford klub šel někam PĚŠKY. Tak si ty fotky vychutnejte. Pohled na vodní dílo pod námi byl tak fascinující, že někteří uličníci (hlavně Fazol) nešetřili slinou.

  

Po návratu z výletu jsme poobědvali a pak nastalo kýžené vyhlašování vítězů v jízdách zručnosti a v bodovací soutěži. Cenu za nejlepší originál obdržel pan Antonín Kovář s vozem Cortina 1200 a cenu za nejlepší úpravu vozu si odvezl Miroslav Coural s vozem Capri 2000. Každý účastník, co vydržel na srazu až do konce, dostal pamětní list. Po té jsme se odebrali před ubytovnu, kde jsme vyrobili (jako tradičně) společnou památeční fotku - k vidění je nahoře.

  

Po vzájemném rozloučení se všichni jednotlivě či po skupinkách rozjeli domů. Jezdci s horkou krví si ještě naposledy zasmýkali zadní nápravou a vytratili se v mračnech zvířeného prachu.

Co říci na závěr? Myslíme, že se sraz povedl. Bylo sice pár nedostatků (nepřítomnost policie v Brně či strava a její cena na ubytovně), ale o to více se budeme těšit na jarní sraz, jehož druhá část se bude odehrávat opět na Vysočině v hotelu Bednář, jehož pohostinnost, domácí kuchyň a lidové ceny jsme si mohli ověřit k naší spokojenosti  již dvakrát.


Opět jsme byli ve středu zájmu médií. Tento článek vyšel v Rovnosti asi měsíc po srazu: