SRAZ PODZIM 2000

Místo a datum konání: Brno, Lysice  21.- 22.10.2000
Šéf srazu:  Aleš Baďura
Realizační tým: Jakub Kouřil, Karel Kostroň, Tomáš Kozel, Pavel Raszka, Martin Šamonil


Účast :  asi 70 vozů, odhadem 150 lidí
Délka kolony : asi 1,5 km
6 družstev v závodu motokár
média : noviny Rovnost

Letošní podzimní sraz, který osobně hodnotím jako jeden z nejlépe povedených, se z organizačních důvodů posunul až na 3. víkend v říjnu. Trochu s obavami jsme sledovali předpovědi počasí, protože v tomto ročním období je to opravdu sázka do loterie.
Díky tomu byla odezva ve vrácenkách výrazně nižší než na jaře, kdy účastníky lákala atraktivita sprintů na letišti. Předpokládali jsme komornější účast na srazu -  do 50 vozidel. Nakonec se u  autocentra našeho sponzora -  Ford CARent setkalo více než 70 (oficiálně 60, ale víte, jak to chodí s placením za registraci....nemá cenu někoho neustále přemlouvat k placení) vozů Ford všech dobových typů. Bylo príma vidět, jak se s mohutným troubením dostavila banda z Prahy i ze Slovenska. Osvědčený systém parkování jsme použili i tentokrát, takže Pavel a Karel umístili maximální počet vozů na omezenou parkovací plochu.
Veškeré dění se odehrávalo za velké podpory sluníčka, kterou všichni členové realizačního týmu - a jistě nejen oni - kvitovali s povděkem. Možná to byl důvod, proč se někteří aktéři srazu ukázali u CARentu již po deváté hodině, i když měl sraz oficiálně vypuknout až v poledne.... :-).

 

Moje místo bylo opět na recepci, kde jsem registroval účastníky, Aleš jim pak rovnou přiděloval čísla pokojů na hotelu. Kolem půl jedné následoval tradiční proslov a rozdělování zájemců o závody na motokárách do družstev.

Ve stanovený čas se pak kolona vydala od autocentra směrem k Boby centru po velkém okruhu za přítomnosti vozů Městské policie, které vytvářely zvukovou kulisu zejména před velkými křižovatkami. Díky obětavému nasazení hochů od MP zůstala celá kolona jakž takž v celku. U Boby byla před stadionem velká odstavná plocha, jakoby stvořená přímo pro nás....
Celá fordí banda se pak přesunula do prostor podzemních garáží, kde se následně strhla tuhá bitva mezi šesti družstvy, v jejichž osazenstvech byly také ženy, které ve štafetovém závodě sklidily největší úspěch svou nekompromisní jízdou po 420 m dlouhém okruhu.

Závody trvaly celou hodinu a nakrmily přítomné takovou dávkou adrenalinu, že někteří navrhovali na příště dvouhodinové (!) klání.
Mezitím, co se v garážích závodilo, já měl konečně trochu času se podívat na auta, co dorazily na sraz....

  

  

  

  

  


Po skončení programu na Boby nás opět hlídky Městské policie vyprovodily až na severní okraj Brna a my namířili do Lysic, kde jsme měli zajištěné ubytování.
Po výborné večeři následovalo rozdělení pokojů, které proběhlo až neuvěřitelně hladce a (doufejme) ke spokojenosti všech. Odměnou nám všem pak byly studené talíře se specialitami z pašíka.
Já pak pomocí notebooku provedl vyhodnocení závodů, soutěží a vše vytiskl. Díky počítačové sestavě z motokár (měřilo se na desetitisícinu sekundy !) jsem měl výsledky závodů raz dva.

    Takže zde jsou výsledky jednotlivých družstev 

Kára č.
1
2
4
5
6
7
družstvo:
modří
zelení
červení
žlutí
černí 
šedí
Žampach P. Gregor T. Chalupa St. Kloubec L. Sychra K. Kalousek R.
Šimek P. Sandtner B. Ml'kvy J. Ďuriš V. Meduna J. Indra J.
Segéň M. Kloubec T. Tóth M. Minařík P. Jančík R. Kočvara p.
Rosenbergr Gregor P. Vlasák P. Pecho B. Bukáček T. Fojtu M.
Šamonil M. Kavina L. Kodaj M. Štěpánek Z. Strejček P. Valachovič T.
Peltrám M. Nizner B. Varačka M. Dymák J. Jančík Ro. Strbačka P.
Králíková S. Mádr V. Šidlová K. Prokop M. Nečas V. Hanuš O.
Medunová H. Krátká D. Medunová K. Indrová L. Mádrová I. Rázková M.
pořadí :
5.
6.
1.
4.
2.
3.
celkový čas :
47.37,4
48.56,9
49.28,9
49.30,9
49.37,9
48.51,7
počet kol :
46
45
51
50
51
50
ujeté metry :
19 320
18 900
21 420
21 000
21 420
21 000
prům. rychl.:
23,66
23,17
25,98
25,45
25,90
25,79

Volná zábava se opět protáhla až do rána. Po párečcích ke snídani se účastníci (až na pár dospávajících pařmenů z Prahy) vydali na vlastivědnou vyjížďku. Namířeno jsme měli do pivovaru Černá hora, kde jsme absolvovali exkurzi po závodě zakončenou ochutnávkou místního produktu. Jen tak na okraj, už jste někdy pili pivo s příchutí medu ? Nenechte si to ujít !
Do tajů výroby pěnivého moku nás zasvětila velice rozšafná paní, která nám ukázala pivovar od půdy po sklep. Část slovenské výpravy v ní nalezla zalíbení....

Vlastivědnou vyjížďku jsme zakončili na nádvoří lysického zámku, který jsme si prohlédli i zevnitř a  slečna se smyslem pro humor nám poskytla zasvěcený výklad o obyvatelích zámku a jejich životním stylu, který i na dnešní dobu nebyl k zahození.

 

Po těchto dvou akcích nám již vyhládlo, tak jsme vzali hotelovou jídelnu útokem. Nedělní svíčková korespondovala s nádherným slunečným počasím. No, pak následovalo obvyklé předání diplomů a pamětních listů. Tímto se formálně uzavřel sraz podzim 2000 Fordever clubu Brno a pro většinu z nás i motoristická sezona ve srazovém autě. Rozloučili jsme se s účastníky srazu, kteří se po skupinkách rozjížděli k domovu.

Jedinou skvrnou na srazu byla bouračka v koloně, když se jelo na hotel. Inu, lidský faktor posedlý závoděním se nedá ovlivnit ani zdůrazňováním pravidel pro jízdu v koloně... Byla to první nehoda na srazech a doufejme i poslední.


 
 

A teď výsledky bodovací soutěže:

titul "Nejlepší originál" překvapivě vyhrál Jiří Nezval s Cortinou 1600, r.v. 1974
titul "Nejlepší úprava" právem vyhrál Jirka Meduna se svým Capri 2.0, r.v. 1978

Čestné uznání za příjezd na sraz z největší dálky ze Slovenska si odvezl Vlado Ďuriš ze Zvolena.
No a stejné uznání, tentokrát v rámci ČR dostal Venca Mádr z Plzně.

 


Zde je uvedené vyúčtování, které jsme slíbili v pozvánkách :

Výnosy:

Celkem se tedy vybralo za registraci 60 vozů á 50,- ...............   3.000,-
48 účastníků závodilo na motokárách .......................................  4.800,-
57 lidí bylo ubytováno ..............................................................  25.650,-
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Výnosy celkem                                                                             33.450,- Kč

Náklady:

Pronájem halových motokár .......................................................  4.100,-
Hotel - plná penze 450 x 57 ......................................................  25.650,-
Sleva za dvoulůžko z klubových peněz - p. Podleský ....................  300,-
doplatek na exkurzi v pivovaru .....................................................   500,-
Poplatek Komerční Banky za platby ze Slovenska  .......................   200,-
Zajištění hotelu - poplatek Eurotel  ...............................................   200,-
Poštovné ........................................................................................   888,-
Náklady na tisk diplomů - 2x inkoustová cartridge ......................   2860,-
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Náklady celkem                                                                              34.498,- Kč

Výnosy - náklady = - 1.248,- Kč

Sraz sice skončil finanční ztrátou, ale můžeme ji překlenout z prostředků, které zbyly z předešlého srazu.
 


díky za spolupráci a prima fotky všem, co je poslali mailem.

Zvláštní poděkování patří Alešovi Michnovi za pomoc při organizování motokár.