SRAZ JARO 2001
Místo a
datum konání: Brno, Lysice 26.- 27.5.2001
Šéf srazu:
Karel
Kostroň
Realizační tým:
Jakub Kouřil, Tomáš Kozel, Pavel Raszka, Aleš Baďura, Martin Šamonil
Účast : asi 100
vozů, odhadem 200-250 lidí
Délka kolony : asi 1,5
km
42 vozů na sprintu
Letošní jarní sraz se odehrával v tradičním duchu, kdy se hlavní část programu odehrávala na tuřanském letišti. Sraz u autocentra Ford CARent byl stanoven na 11.00. Když jsem dorazil na místo o půl desáté, měl jsem možnost zahlédnout asi 5 vozidel srazu chtivých nadšenců. Během hodiny se plocha před autocentrem téměř zaplnila a ten, kdo přijel na jedenáctou, musel se spokojit s parkováním v zadních pozicích. A to ještě nedorazily výpravy ze Slovenska a Prahy !
Ford Club Libeň dorazil
ve velkém stylu za mohutného troubení. Kluci z Oldfordu v čele s Marošem
se také nedali zahanbit, i když je ten den od začátku pronásledovala smůla.
Nikdo tou dobou netušil, že hlavní průšvihy na srazu teprve přijdou....
Po oficiálním přivítání
účastníků jsme opět vydali organizační pokyny a v jednu hodinu po poledni
se kolona čítající asi 100 * vozidel pohnula směrem k letišti. Zde musím
vyzdvihnout profesionální práci hochů od Městské
policie Brno, kteří nás protáhli křižovatkami
a vytvořili nám zelenou vlnu.
Na východní odstavnou
plochu tuřanského letiště, kde se pořádají motoristické akce téměř každý
víkend, jsme přijeli ve 13.30 a během půl hodiny, kdy se vyměřila trať
( tentokráte přesná 1/4 míle = 416 metrů) a připravil se startovací a cílový
tým, se začalo závodit. A bylo se na co koukat ! Nikdo nešetřil pneumatiky
a za chvíli připomínal hlazený beton výkres počmáraný černou pastelkou.
zatímco se na betonu pálily gumy, na trávě se odpočívalo, popíjelo a grilovalo...
jedna malá kuriozitka
: Borisova Cortina měla stejnou kombinaci barev jako přistavené suché WC.
Že by vzájemná inspirace
?
Účastníci srazu, kteří
nechtěli svého miláčka potrápit při závodění, mezitím vytvořili zástup
u občerstvovacího stánku (novinka na srazu), kde si mohli dát párky nebo
guláš. Gulášek díky horkému dni moc nešel. Čepovaly se pouze limonády,
a jak se pak ukázalo, bylo to jen dobře. Po prvním zajetém kole sprintů
jsme vyhlásili půlhodinovou přestávku. Bylo nutné upravit trať na paralelní
sprinty. Drtivá většina závodníků se ve vrácenkách přiklonila k tomuto
způsobu závodění ve druhém kole.
Každý tu půlhodinku
trávil po svém. Někdo baštil, někdo defiloval kolem Fordek, ale většina
seděla v trávě, odpočívala a přihlížela dění na opačné straně plochy, kde
dvě posádky - Taunusu a Tranzitu předváděly své umění školy smyku. Obě
posádky byly na srazu poprvé a neměl jsem z jejich počínání dobrý pocit.
Ale to už se začali sbíhat lidé do jednoho místa a mé nejčernější předtuchy
začaly nabývat na reálnosti. Skočili jsme s Kájou do auta a jeli tam.
Dva z členů posádky
Tranzitu utrpěli poranění. Nic vážného, ale musela se volat záchranka.
Přece jenom, člověk nikdy neví.
Mezitím, co dorazila
také letištní výjezdovka, Jarda Řáda oběma poskytnul první pomoc.
Sanitka dorazila během
10 minut, oba postižené odvezla na vyšetření. Všem běhal mráz po zádech
a hodně lidí mělo po náladě. Je to poučení
pro příští srazy. Kdo bude dělat nepřístojnosti, bude okamžitě vykázán
ze srazu. Velice neradi bychom řešili nedejbože
smrtelná poranění, jako motorkáři na svém nedávném srazu na letišti.
Po vyčištění plochy
od krve a "kačeny" se rozběhlo druhé kolo závodů naplno a soupeři se vůbec nešetřili. Přeci
jen, v paralelním závodě je to lepší. Pár závodníků však ještě bylo otřeseno
z předchozí události a druhé kolo vynechali. Připravili se tak o možnost
vylepšit si čas.
O to větší byla rivalita
mezi zbylými, kteří se vyřítili na plochu i čtyřikrát. Zde je čtveřice
velice povedených fotek.
Kompletní
výsledková listina (*.xls) je zde
Pokud byste věděli, kdo měl na sprintech startovací číslo 22 a 34, dejte mi vědět. V tom zmatku jsem si je nepřiřadil ke jménu. Držitel čísla pak dostane diplom a já poupravím konečné výsledky.
To už se však neúprosně
blížila šestá hodina odpolední, kdy se mělo předávat letiště. Hlídky Městské
policie byly opět připraveny a my se mohli vydat na severní okraj Brna,
směr Lysice. Díky práci týmů MP se kolona ani jednou neroztrhla a opět
jsme projeli zelenou vlnou. Kdybych mohl známkovat, mají u mě jedničku
s hvězdičkou.
Kolona směřující k hotelu
se zredukovala, ale pořád to byl had dlouhý asi kilometr. Bylo krásné,
to dění pozorovat vě zpětném zrcátku. Po necelé hodince jsme dorazili k
hotelu, a já byl při parkování rád, že se to obešlo bez havárie, kterou
jsme měli loni na podzim.
Mýlil jsem se. Přímo naproti hotelu jsem slyšel plechový náraz a se zděšením
"v přímém přenosu" sledoval jak onen nešťastný Tranzit demoluje Capri před
ním a odhazuje jej na Escorta. Jedno auto dvakrát v jednom dni. To je fakt
z pekla smůla !
Už jsem se opravdu potřeboval
něčeho napít. Ubytování a večeře proběhly už v naprosté pohodě a začal
se chystat večerní program. Já mezitím seděl u notebooku a zpracovával
výsledky. Když byla zábava v nejlepším, v sálu se naráz rozhostila tma,
kterou prořízl jen modrý kužel halogenové lampy. Přicházelo ono slibované
"lechtivé překvapení nakonec".
Na stupínku se v rytmu
začala hadím způsobem vlnit slečna, která nepatřila mezi nejoblečenější
v sále. Během čtvrthodinky ze sebe shodila poslední kousek prádla, ale
ještě před tím stačila dostatečně zpracovat Maroše. Ten vzápětí vyhlásil
informační embargo, takže dál psát nemůžu. 6.6.2001 - Maroš zrušil zákaz.
Obrázek vydá za dva odstavce textu, že ?
Jakmile skončil striptýzek,
šel jsem se podívat k výčepu, kde se zpívalo jak o závod. Tou dobou (asi
kolem 1.30) jsem tisknul poslední diplomy, tak jsem se mohl plně věnovat
zábavě. Všichni "zpěváci" se přesunuli na stupínek, který před tím vysmejčila
slečna svým tělem. A PAK TO ZAČALO. Nikdy bych neřekl, že si naráz vzpomenu
na tolik slovenských písniček ! Řádili jsme tam (alespoň co já pamatuju)
do čtyř, pak jsem už únavou padl. Zprávy z bojiště tvrdily, že se končilo
o půl šesté. Tě pic !
Nedělní ráno bylo ve
znamení nepříjemného pípání budíku. Necelých pět hodin spánku mi nepřidalo,
ale když jsem pak u snídaně viděl ostatní, poznal jsem, že na tom nejsem
nejhůř.
Vlastivědná vyjížďka
měla díky opozdilcům, kterým se špatně stávalo, půlhodinový skluz. Pak
jsme sedli do strojů a zajeli si na hrad (zříceninu) do Boskovic. Pan hoteliér
nám zajistil parkování v hradním parku a pak se nás ujala mladá paní s
velice zajímavým výkladem, který neustále doplňoval znalec místních poměrů Karel
Sychra. Něco na tom středověku bylo, ale koupat se -
v lepším případě - jednou za měsíc, s tím bych doma asi neuspěl.
Zkrátka celá neděle probíhala v maximální pohodě, kterou ještě umocňovalo překrásné počasí. Po návratu na hotel jsme uvítali tradiční knedlo-vepřo-zelo. Po obědě, kdy bylo osazenstvo v dobré náladě, jsme začali vyhlašovat výsledky ze sprintů a soutěží. Předávaly se diplomy, ručně vyráběné medaile a poděkování.
Tím se završil sraz jaro
2001 brněnského Fordever Clubu, který měl pár novinek v organizaci, ale
který byl také zastíněn událostí na letišti a bouračkou v koloně. Doufáme,
že se těchto vyloženě zbytečných a nesmyslných záležitostí příště vyvarujeme.
V každém případě jsme rádi, že jsme se opět shledali s lidmi, kteří rádi
jezdí na námi pořádané akce a stráví v naší společnosti (doufáme) příjemný
víkend.
Ještě výsledky bodovací soutěže. Účastníci srazu svými hlasy rozhodli takto :
Ocenění nejlepší vozidlo
v originálním stavu s českou SPZ vyhráli pánové Jiří Šebesta s Fordem Anglia
'58 a Jiří Nezval s Fordem Cortina MkIII. Cenu pro nejlepší upravené vozidlo
s českou SPZ si odvezl Jakub Kouřil s Fordem Capri MkIII.
Maroš Segéň vyhrál nejlepší
originál se slovenskou SPZ s vozem Ford Mustang II a jako nejlépe upravené
vozidlo se slovenskou SPZ byl vyhodnocen Ford Taunus Jána Ozvoldíka.
Na sraz dorazily Fordky
ze všech koutů Čech a Slovenska. Největší vzdálenosti však urazili Venca
Mádr z Plzně a Ján Folk z Kalinova.
Realizační tým a ženy půlhodiny po ukončení srazu...
* Jak jsem na začátku
psal o napočítaných 100 vozech na srazu, jedná se o celkový počet vozidel.
Oficiálně zaregistrovaných ( a tudíž platících ) bylo jen 77. Opět se setkáváme
se skutečností, že česká povaha je v tomto nezdolná. I přes několikeré
upozorňování někdo chtěl za každou cenu ušetřit a nebylo mu hloupé účastnit
se programu srazu. O takové účastníky, kteří nepochopí, že každá sranda
něco stojí (v Německu se na srazech platilo vstupné 40-50 DM) a že ve srazu máme své peníze a čas, nestojíme. Našim
cílem není dělat megasrazy. Klidně uspořádáme komorní sraz pro kvalitní
lidi, kteří mají opravdový zájem a ne pro vychcánky, kterým je všechno
jedno.
Neděláme to pro peníze,
ale z čistého fandovství. Proto pokaždé uvádíme vyúčtování na webu.
Pro příští sraz už máme
vymyšleno, jak tento pravidelný problém odstranit. Třeba se tímto oddělí
"zrno od plev" - obrazně řečeno.
Zvláštní poděkování patří Jardovi Řádovi za poskytnutou první pomoc na letišti a Pavlovi Strašlipkovi za technickou podporu klubu. Dík.
Vyúčtování srazu Jaro 2001
Výnosy:
· registrační poplatek:
77 vozů x 150 Kč………………………..…....11.550 Kč
· startovací poplatek
za rychlostní závod: 42 vozů x 200 Kč..……8.400 Kč
· předem zaplacené a
vydané videokazety: 5ks x 250 Kč………....1.250 Kč
· ubytování a plná penze:
32 lidí x 500 Kč……..………………......…16.000 Kč
· příspěvek Carent……………………………………………………..........5.000
Kč
Součet……...………..............................................................……....42.200 Kč
Náklady:
· poplatek za pronájem
letištní plochy…………………….……….... 10.000 Kč
· platba v hotelu za
ubytovaných 32 lidí………………….…………..16.000 Kč
· poplatek za mobilní
WC……………………………………....………......1.500 Kč
· poštovné celkem……………………………………………….......…...…1.300
Kč
· náklady na tisk diplomů
(cartridge)……………………………..…..…2.640 Kč
· předem vybrané peníze
na výrobu pěti předem objednaných
a zaplacených
videokazet výrobci…………...………………...……...1.250 Kč
· náklady na výrobu
medailí………………………………………....….....2.000 Kč
· striptérka +
benzin…………………………………………………......…2.200 Kč
· 1 litr slivovice pro
dobrou náladu účastníků večera…..………………300 Kč
· vrácení registračních
výdajů účastníkům, kteří se
nedostavili ze
závažných důvodů……………………...…...…..………2.100 Kč
Součet…….....…………..........................................................……….39.290 Kč
Celková bilance…….……výnosy - náklady……42.200 - 39.290 = 2.910 Kč
Sraz tedy skončil s výtěžkem téměř 3.000 Kč. Bohužel ještě než jsme začali přemýšlet, jak s penězi naložit, nějakej prevít vykradl Kájovi byt a mimo jiné si odnesl i klubové peníze. Až toho "čórkaře" někde potkáte, sejměte ho autem a udělejte mu burnout na obličeji !