SRAZ JARO 2000
Místo a datum
konání:
Brno,
Chlébské 27.- 28.5.2000
Šéf srazu:
Pavel
Raszka
Realizační tým:
Jakub Kouřil, Karel Kostroň, Aleš Baďura, David Varner, Martin Šamonil
Účast : asi 120 vozů,
odhadem 250 lidí
Délka kolony : více
jak 1,5 km
Vozů na sprintu : 52
média : 3 televizní
štáby, reportér z rádia Brno, novináři
Jarní sraz by se dal
už opravdu nazvat mezinárodním srazem, ze Slovenska dorazilo kolem 15 vozů
a dokonce byl k vidění Mustang '64 s Rakouskou SPZ-kou.
Úvodní část srazu se
odehrála před autocentrem Ford CARent,
našeho sponzora. Počítali jsme s přetlakem vozů na omezenou parkovací plochu,
tak jsme zkusili zefektivnit parkování před hlavní budovou. Díky tomu se
na plochu vešlo skoro 3x více vozů ve srovnání z loňskem. Sraz měl oficiálně
vypuknout v 11.00, ale první auta začala kroužit kolem autocentra už o
půl desáté. Tou dobou jsem ještě jelenicí utíral svýho Barňáka do sucha....
Pak jsem sedl na recepci a měl skoro 3 hodinky co dělat, registroval jsem do databáze všechny příchozí (i tak se majitelé asi 20 vozů nějak zapomněli přihlásit, asi pro ně bylo 50 kaček moc) a rozdával čísla na sprint. Ve 12.30 jsme promluvili k lidu, podali všeobecné informace, pokyny pro přesun v koloně a instrukce o sprintování na letišti.
Pak se kolona dlouhá skoro dva kilometry vydala k letišti Tuřany.
Čtvrt roku slíbená zelená vlna na křižovatkách samozřejmě nakonec nebyla, státní policie se na nás opět vybodla a oznámili nám to 4 dny před srazem. Naštěstí byla k dispozici dvě vozidla Městské policie (díky alespoň za ně!), která nám pomohla, jak mohla. Po příjezdu na letištní plochu se začali řadit sprinteři za sebe, kdežto vozy, které nezávodily, parkovaly šikmo těsně u travnaté plochy. Po vyměření 400m dráhy (dík panu Poláškovi za jeho speciální měřící kolečko...) jsme zapojili semafor a začalo se závodit ! Každý si zajel dva časy, lepší čas se počítal do umístění. Opět musím poděkovat Městské policii, která na tuto akci zapůjčila radar, takže díky této neblaze známé technické vymoženosti jsme měli kromě času také průjezdovou rychlost cílem. Tentokrát však policie nechala pokutové bločky hluboko v kapse ;-)
Nejrychlejší šestnáctka - Taunus GT pana Bučka
Celý podnik jsme zasvětili
památce nejstaršího člena klubu -
inženýra Bubeníčka, který jezdil na srazy
s nádherným Fordem Anglia '58.
na letišti byla vidět klasika v tradiční bílé...
a také pojízdná výstavka chromu ...
Letos závodilo rekordních 52 vozidel, takže na paralelní sprinty bylo v závěru vyhrazeno sotva 10 minut. Příští rok akci na letišti protáhneme na 4 hodinky. Málem bych zapomněl na další novinku letošního srazu - pojízdný bufet. Kamarád Máca vytáhl Jeepa, a udělal z něj polní kuchyň, ve které hladovějícím a žíznivým nabízel klobásky, pivko, bublinky, tatranky, atd., atd., vše s originálními názvy á la Ford.
Občas jsme měli malá zdržení díky vypadávajícímu spojení na vysílačkách, takže adrenalinem napumpovaní závodníci museli občas déle tůrovat své motory. Hostem na závodech byl Mirek Černý, který na sraz dorazil se stříbrnou replikou Porsche 550 spyder. Mimochodem v kategorii třináctistovek byl nejrychlejší...
Zde jsou výsledky rychlostního závodu-sprintu na 1/4 míle dle objemových tříd. Z každé kategorie uvádím první tři místa. Poslední kategorií byla speciální kategorie "diesel", kterou suverénně vyhrál Mirek Kloubec. Startoval totiž sám.
Ford / r.výr. / příjmení a jméno / lepší čas s. / rychlost km/h
1 Escort
1,3 1969
Peltrám Miroslav 19,80
106
2
Escort 1,3
1985 Prchlík Vladimír
20,69 103
3
Escort 1,3
1978 Masák Michael
22,25 96
1 Taunus
1,6 GT 1971 Buček Aleš
18,73 113
2
Cortina 1,6 1975 Přerovský Milan
19,00 113
3
Taunus 1,6 1972 Štrégl Jan
19,74 108
1 Escort
2,0 1976
Dymák Jaroslav 17,78
123
2
Capri 2,0
1979 Šamonil Martin
18,32 112
3
Capri 2,0
1978 Coural Miroslav
18,87 114
1 Taunus
2,3 1978
Haase Marcel
18,16 119
2
Capri 2,3
1978 Kubálek Martin
18,28 117
3
Cortina 2,3 1974
Kostroň Karel
18,35 116
1 Capri
3,0S 1980
Kucharski Michael 16,98
131
2
Capri 2,9 RS 1979
Doskočil Aleš
16,98 124
3
Capri 2,8 1978 Bukáček Tomáš
17,23 128
1 Granada 2,1 DL 1978 Kloubec Miroslav 28,48 73
X Porsche
spyder 2000 Černý Miroslav
18,28 115
Kompletní
výsledková listina (*.xls) je zde
Hezká radarová fotka,
že ? Pokud jste závodili, můžete ji obdržet ZADARMO !
Obvykle stojí tak 1000
Kč a víc, někdy i řidičák.
Stačí jen poslat mejla
s typem a SPZ na fordever@volny.cz
Po ukončení hlavní části programu na letišti jsme opět za asistence Městské policie slavnostně projeli celým Brnem, bohužel střed města jsme vynechali díky absenci již zmiňované zelené vlny a také kvůli konané Global Street Party zaměřené proti individuální automobilové dopravě. Áčkaři by se celkem divili, kdyby kolem nich probublala 2 kilometry dlouhá kolona čítající přes 100 vozů.
Projeli jsme si i Pisárecký
tunel a pak mazali co nejkratší cestou ven z Brna, kde se za Globusem z
kolony odpojila asi polovina vozů a hoši od Městské. Ti skalní, co plánovali
účast na srazu do neděle, s námi pokračovali na Vysočinu, kde nás čekala
pohostinnost nám známého hotelu Bednář a jedno prasátko, které však v nerovném
boji pozdě večer podlehlo. Kapacita ubytování, která nám původně dělala
starosti, nakonec byla víc než dostačující, protože dost lidí i přes závaznou
objednávku se nakonec neubytovalo. Díky tomu zůstalo 30 porcí jídel navíc.
Z toho plyne ponaučení pro příště, že se budou
platit zálohy i na ubytování. To také bylo
jediné mínus na srazu, jinak všechno klapalo.
Já si večer sednul k
notebooku a do tří ráno jsem dělal vyhodnocení sprintů a soutěží a tisknul
diplomy a pamětní listy...
Volná zábava se protáhla opět až do rána, po snídani se řízení schopní účastníci vydali na vlastivědnou vyjížďku. Tentokrát jsme měli namířeno do Rudky u Kunštátu, kde se můžou pochlubit jeskyní s vytesanými Blanickými rytíři. Pověst praví, že tito hoši vyjedou z hory Blaníku, až nám bude nejhůř. Asi čekají, až cena benzínu vyšplhá na 40 korun za litr ;-)) . Po zajímavé exkurzi v jeskyni jsme ještě vyfuněli na rozhlednu stojící v areálu s jeskyněmi.
Po té kolona zamířila na hotel, kde se již smažili řízečky. Po obědě jsme tradičně vyhlásili výsledky soutěží, sprintů a předali barevné tisky diplomů a pamětních listů. Tímto se formálně uzavřel sraz jaro 2000 Fordever clubu Brno. Rozloučili jsme se s účastníky srazu, kteří se po skupinkách rozjížděli k domovu. Realizační tým ještě chvilku poseděl a my si mohli oddechnout, že se vše obešlo bez problémů.
A teď výsledky bodovací soutěže:
titul
"Nejlepší originál" si právem zasloužil Pavel
Švarný ml. se svým Zodiacem,
titul
"Nejlepší úprava" vyhrál Kuba Kouřil (to jsem
prosím já) se svým Capri 2,3S.
Shodou okolností se oba vozy podařilo zachytit pohromadě...
Čestné uznání za příjezd
na sraz z největší dálky dostal Ľubo Urban,
který dorazil až z Košic (!)
Tento sraz byl významný
také další skutečností. Zavedl se registrační
poplatek 50,- Kč, který podmiňoval účast jednotlivců
na srazu. Samozřejmě se našlo i pár jedinců, co tuto skutečnost ignorovalo,
ale věříme, že se tak stalo nedopatřením...
Co tím vlastně chci
říct je to, že poprvé nešla režie spojená s organizací z kapes realizačního
týmu (a věřte, že to byly stovky i tisíce), ale zaplatila se z peněz z
registrace. Myslíme, že 50 korun není horentní suma, a jistě každý nadšenec
rád přispěje na realizaci srazu.
Zde je uvedené vyúčtování, které jsme slíbili v pozvánkách :
Výnosy:
Celkem se tedy vybralo
za registraci 102 vozů á 50,- ............. 5.100,-
startovné za sprint
- 18 vozů á 200,- poštou ........................... 3.600,-
startovné za sprint
- 32 vozů á 200,- na místě ........................ 6.400,-
Náš sponzor Autocentrum
Ford CARent přispěl ........................ 5.000,-
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Výnosy celkem
20.100,- Kč
Náklady:
Pronájem letištní plochy
.............................................................10.000,-
Úhrada neodebraných
jídel na hotelu ........................................ 1.800,-
Náklady na tisk diplomů
- 2 ink. náplně + papír .......................... 2.700,-
Výroba semaforu s řídicí
elektronikou ........................................ 1.050,-
Poštovné .....................................................................................
870,-
Vratky sprintovného
+ reg. části realizačního týmu ................
550,-
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Náklady celkem
16.970,- Kč
Výnosy - náklady = 3.130,- Kč
Tuto částku investujeme do klubu. Třeba za ní koupíme bazarovou přenosnou vysílačku do auta, aby na dalších srazech nebyly problémy s komunikací. Letos jsme se hezky vydusili. Nebo si necháme natisknout klubové navštívenky, ať nemusíme do nekonečna psát po papírkách. Zkrátka možností, za co ty 3 "litry" utratit, je spousta. Uvidíme...