SRAZ JARO 2000


Místo a datum konání: Brno, Chlébské 27.- 28.5.2000
Šéf srazu: 
Pavel Raszka
Realizační tým:
Jakub Kouřil, Karel Kostroň, Aleš Baďura, David Varner, Martin Šamonil


Účast : asi 120 vozů, odhadem 250 lidí
Délka kolony : více jak 1,5 km
Vozů na sprintu : 52
média : 3 televizní štáby, reportér z rádia Brno, novináři

Jarní sraz by se dal už opravdu nazvat mezinárodním srazem, ze Slovenska dorazilo kolem 15 vozů a dokonce byl k vidění Mustang '64 s Rakouskou SPZ-kou.
Úvodní část srazu se odehrála před autocentrem Ford CARent, našeho sponzora. Počítali jsme s přetlakem vozů na omezenou parkovací plochu, tak jsme zkusili zefektivnit parkování před hlavní budovou. Díky tomu se na plochu vešlo skoro 3x více vozů ve srovnání z loňskem. Sraz měl oficiálně vypuknout v 11.00, ale první auta začala kroužit kolem autocentra už o půl desáté. Tou dobou jsem ještě jelenicí utíral svýho Barňáka do sucha....

    

Pak jsem sedl na recepci a měl skoro 3 hodinky co dělat, registroval jsem do databáze všechny příchozí (i tak se majitelé asi 20 vozů nějak zapomněli přihlásit, asi pro ně bylo 50 kaček moc) a rozdával čísla na sprint. Ve 12.30 jsme promluvili k lidu, podali všeobecné informace, pokyny pro přesun v koloně a instrukce o sprintování na letišti.

  

Pak se kolona dlouhá skoro dva kilometry vydala k letišti Tuřany.

 

Čtvrt roku slíbená zelená vlna na křižovatkách samozřejmě nakonec nebyla, státní policie se na nás opět vybodla a oznámili nám to 4 dny před srazem. Naštěstí byla k dispozici dvě vozidla Městské policie (díky alespoň za ně!), která nám pomohla, jak mohla. Po příjezdu na letištní plochu se začali řadit sprinteři za sebe, kdežto vozy, které nezávodily, parkovaly šikmo těsně u travnaté plochy. Po vyměření 400m dráhy (dík panu Poláškovi za jeho speciální měřící kolečko...) jsme zapojili semafor a začalo se závodit ! Každý si zajel dva časy, lepší čas se počítal do umístění. Opět musím poděkovat Městské policii, která na tuto akci zapůjčila radar, takže díky této neblaze známé technické vymoženosti jsme měli kromě času také průjezdovou rychlost cílem. Tentokrát však policie nechala pokutové bločky hluboko v kapse ;-)

  

Nejrychlejší šestnáctka - Taunus GT pana Bučka



Celý podnik jsme zasvětili památce nejstaršího člena klubu - inženýra Bubeníčka, který jezdil na srazy s nádherným Fordem Anglia '58.

   

   

   

na letišti byla vidět klasika v tradiční bílé...
 

a také pojízdná výstavka chromu ...

 

Letos závodilo rekordních 52 vozidel, takže na paralelní sprinty bylo v závěru vyhrazeno sotva 10 minut. Příští rok akci na letišti protáhneme na 4 hodinky. Málem bych zapomněl na další novinku letošního srazu - pojízdný bufet. Kamarád Máca vytáhl Jeepa, a udělal z něj polní kuchyň, ve které hladovějícím a žíznivým nabízel klobásky, pivko, bublinky, tatranky, atd., atd., vše s originálními názvy á la Ford.

Občas jsme měli malá zdržení díky vypadávajícímu spojení na vysílačkách, takže adrenalinem napumpovaní závodníci museli občas déle tůrovat své motory. Hostem na závodech byl Mirek Černý, který na sraz dorazil se stříbrnou replikou Porsche 550 spyder. Mimochodem v kategorii třináctistovek byl nejrychlejší...


Zde jsou výsledky rychlostního závodu-sprintu na 1/4 míle dle objemových tříd. Z každé kategorie uvádím první tři místa. Poslední kategorií byla speciální kategorie "diesel", kterou suverénně vyhrál Mirek Kloubec. Startoval totiž sám.

Ford / r.výr. / příjmení a jméno / lepší čas s. /  rychlost km/h

1    Escort 1,3            1969      Peltrám Miroslav      19,80        106
2    Escort 1,3            1985      Prchlík Vladimír        20,69        103
3    Escort 1,3            1978      Masák Michael          22,25          96

1    Taunus 1,6 GT      1971      Buček Aleš                18,73       113
2    Cortina 1,6          1975      Přerovský Milan       19,00       113
3    Taunus 1,6           1972      Štrégl Jan                   19,74       108

1    Escort 2,0            1976      Dymák Jaroslav        17,78       123
2    Capri 2,0              1979      Šamonil Martin          18,32        112
3    Capri 2,0              1978      Coural Miroslav         18,87       114

1    Taunus 2,3          1978      Haase Marcel             18,16        119
2    Capri 2,3              1978      Kubálek Martin          18,28        117
3    Cortina 2,3          1974      Kostroň Karel            18,35        116

1    Capri 3,0S           1980      Kucharski Michael    16,98        131
2    Capri 2,9 RS        1979      Doskočil Aleš             16,98        124
3    Capri 2,8             1978      Bukáček Tomáš        17,23        128

1    Granada 2,1 DL   1978     Kloubec Miroslav       28,48         73

X   Porsche spyder   2000     Černý Miroslav            18,28       115
   

Kompletní výsledková listina (*.xls) je zde
 
 

Hezká radarová fotka, že ? Pokud jste závodili, můžete ji obdržet ZADARMO !
Obvykle stojí tak 1000 Kč a víc, někdy i řidičák.
Stačí jen poslat mejla s typem a SPZ na fordever@volny.cz

Po ukončení hlavní části programu na letišti jsme opět za asistence Městské policie slavnostně projeli celým Brnem, bohužel střed města jsme vynechali díky absenci již zmiňované zelené vlny a také kvůli konané Global Street Party zaměřené proti individuální automobilové dopravě. Áčkaři by se celkem divili, kdyby kolem nich probublala 2 kilometry dlouhá kolona čítající přes 100 vozů.

 

Projeli jsme si i Pisárecký tunel a pak mazali co nejkratší cestou ven z Brna, kde se za Globusem z kolony odpojila asi polovina vozů a hoši od Městské. Ti skalní, co plánovali účast na srazu do neděle, s námi pokračovali na Vysočinu, kde nás čekala pohostinnost nám známého hotelu Bednář a jedno prasátko, které však v nerovném boji pozdě večer podlehlo. Kapacita ubytování, která nám původně dělala starosti, nakonec byla víc než dostačující, protože dost lidí i přes závaznou objednávku se nakonec neubytovalo. Díky tomu zůstalo 30 porcí jídel navíc. Z toho plyne ponaučení pro příště, že se budou platit zálohy i na ubytování. To také bylo jediné mínus na srazu, jinak všechno klapalo.
Já si večer sednul k notebooku a do tří ráno jsem dělal vyhodnocení sprintů a soutěží a tisknul diplomy a pamětní listy...

Volná zábava se protáhla opět až do rána, po snídani se řízení schopní účastníci vydali na vlastivědnou vyjížďku. Tentokrát jsme měli namířeno do Rudky u Kunštátu, kde se můžou pochlubit jeskyní s vytesanými Blanickými rytíři. Pověst praví, že tito hoši vyjedou z hory Blaníku, až nám bude nejhůř. Asi čekají, až cena benzínu vyšplhá na 40 korun za litr ;-)) . Po zajímavé exkurzi v jeskyni jsme ještě vyfuněli na rozhlednu stojící v areálu s jeskyněmi.

  

 

Po té kolona zamířila na hotel, kde se již smažili řízečky. Po obědě jsme tradičně vyhlásili výsledky soutěží, sprintů a předali barevné tisky diplomů a pamětních listů. Tímto se formálně uzavřel sraz jaro 2000 Fordever clubu Brno. Rozloučili jsme se s účastníky srazu, kteří se po skupinkách rozjížděli k domovu. Realizační tým ještě chvilku poseděl a my si mohli oddechnout, že se vše obešlo bez problémů.

A teď výsledky bodovací soutěže:

titul "Nejlepší originál" si právem zasloužil Pavel Švarný ml. se svým Zodiacem,
titul "Nejlepší úprava" vyhrál Kuba Kouřil (to jsem prosím já) se svým Capri 2,3S.

Shodou okolností se oba vozy podařilo zachytit pohromadě...


Čestné uznání za příjezd na sraz z největší dálky dostal Ľubo Urban, který dorazil až z Košic (!)

Tento sraz byl významný také další skutečností. Zavedl se registrační poplatek 50,- Kč, který podmiňoval účast jednotlivců na srazu. Samozřejmě se našlo i pár jedinců, co tuto skutečnost ignorovalo, ale věříme, že se tak stalo nedopatřením...
Co tím vlastně chci říct je to, že poprvé nešla režie spojená s organizací z kapes realizačního týmu (a věřte, že to byly stovky i tisíce), ale zaplatila se z peněz z registrace. Myslíme, že 50 korun není horentní suma, a jistě každý nadšenec rád přispěje na realizaci srazu.

Zde je uvedené vyúčtování, které jsme slíbili v pozvánkách :

Výnosy:

Celkem se tedy vybralo za registraci 102 vozů á 50,- .............   5.100,-
startovné za sprint - 18 vozů á 200,- poštou ...........................  3.600,-
startovné za sprint - 32 vozů á 200,- na místě ........................   6.400,-
Náš sponzor Autocentrum Ford CARent přispěl ........................   5.000,-
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Výnosy celkem                                                                             20.100,- Kč

Náklady:

Pronájem letištní plochy .............................................................10.000,-
Úhrada neodebraných jídel na hotelu ........................................  1.800,-
Náklady na tisk diplomů - 2 ink. náplně + papír ..........................  2.700,-
Výroba semaforu s řídicí elektronikou ........................................  1.050,-
Poštovné .....................................................................................     870,-
Vratky sprintovného + reg.  části realizačního týmu ................     550,-
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Náklady celkem                                                                             16.970,- Kč

Výnosy - náklady = 3.130,- Kč

Tuto částku investujeme do klubu. Třeba za ní koupíme bazarovou přenosnou vysílačku do auta, aby na dalších srazech nebyly problémy s komunikací. Letos jsme se hezky vydusili. Nebo si necháme natisknout klubové navštívenky, ať nemusíme do nekonečna psát po papírkách. Zkrátka možností, za co ty 3 "litry" utratit,  je spousta. Uvidíme...



díky za spolupráci a prima fotky všem, co je poslali mejlem

po uzávěrce přišel mail od Braňa Pecha, který mi oskenoval článek o našem klubu ze slovenkého časopisu Auto&Moto Veteran :