Místo a datum konání: osada Jižní Portál, 12.- 14.8.2005
Šéf srazu: 
Karel Kostroň
Realizační tým:
Jakub Kouřil, Marcel Haase, Tomáš Kozel, Pavel Raszka, Martin Šamonil, Michael Kucharski, Bekim Halili, Petr Šolc, Mira "tata" Kloubec, Lukáš Kloubec a pochopitelně náš maskot TAZ


Letošní sraz lze označit za velice povedený. Kdo tam nebyl, o hodně přišel. Vím, že samochvála smrdí, ale uznejte, že sehranost našeho týmu synchronizovala s přímo ukázkovým počasím (až na večerní kosu). Letošní léto je plné vody a já jsem rád, že se vytrvalý déšť, který trvá již třetím dnem, spustil až v neděli večer, kdy už byli zajisté všichni účastníci srazu doma.

Realizační tým začal operovat v naší oblíbené lokalitě Jižního Portálu již od pátečního rána. Stavěl se DJ stan, přivážel se materiál a budovalo se tábořiště. Já se díky pracovní vytíženosti dostavil na místo až v šest večer a čekalo mě milé překvapení, protože se na louce lesklo dobrých 30 aut a to se ještě nedostavila pražská a bratislavská kolona. Je super, že skalních účastníků, kteří chtějí srazovat 3 dny, přibývá...na louku přijížděly další vozy a jejich posádky záhy zakotvily u posezení s ostatními. Bylo o čem povídat - protože někteří se viděli po dlouhém roce....

Večer se zmáčklo tlačítko PARTY ON, rozjel se soundsystém, do toho dorazila Libeň (se šťastnou novinou od prezidentského páru - hned jsme šli malou "císařovnu" zapít) a posádky z Oldfordu a paření až do rána dostalo zelenou...

... a po taneční muzice se trochu přitvrdilo, a úspěch sklidily obří paruky á la Kubánec, které si jednotliví tanečníci naráželi na hlavy, aby umocnili svou "performance".

Dopoledne jsem stával za burácení motorů přijíždějících Fordek, které začaly vyplňovat louku téměř do posledního místečka (poznámka: všimli jste si, že na sraz přijela samá krásná auta ? Všechny shnilotiny jsou už asi definitivně po smrti). Obvyklý registrační rituál se protáhnul až do 13.30, mezitím návštěvníci vzali útokem stánek s tričky, (jejichž motivy naleznete i v klubové nabídce) a také se začaly tvořit fronty u okénka s občerstvením. Ve 14.30 se začaly stavět na start první posádky do 1.ročníku závodu "o Bodieho emkátrojku". Hodně lidí lákala také rychlostní vložka (mezi profíky zvaná eRZeta) na uzavřené silnici, kdy se jim měřil a zapisoval čas.

 

Členové realizačního týmu se mezitím přemístili na kontroly, na mě tentokrát připadlo šéfování 3. kontroly a zároveň cíle. I když měly posádky absolvovat orientační jízdu a 3 kola RZ za rovné 2 hodiny, do cíle se mi některé začaly vracet již po hodině. Ostřílení borci, kteří v minulosti absolvovali "Memoriál majora Cowleyho" takticky čekali na trati, aby do cíle dorazili rovných 120 minut po startu a mohli si tak připsat prémiové body.

fotky jako z dobového katalogu, že ?

Z vysmátých tváří posádek (mnohé z nich si také připisovalo body za dobové oblečení) jsem mohl vyčíst spokojenost a příjemný pocit z hravého soutěžení.

Zábava se však nekonala pouze na trati, ale i na základně, kdy strejda Labor mezitím připravil nejmenším účastníkům (kterých rok od roku přibývá :-) kreslící soutěže (všechny výkresy najdete v Galerii), pohádkové soutěže s "Fordíma botama" a další kratochvíle. Dětské snažení pak odměňoval sladkou odměnou...

Tyto soutěže, které probíhají paralelně s hlavním programem na trati,  hodláme do budoucna rozvíjet, protože nám roste nová fordařská generace. A navíc, baví se i dospěláci, co svému vozu dopřávají klid...

Do cíle orientační jízdy se již vrátily poslední posádky a já ještě netušil, že se nade mnou stahují mračna prachsprosté smůly. Dostal jsem možnost si ještě zajet RZ jako odměnu za odpoledne strávené na méně akční části závodu. I když byla silnice stále uzavřená, tak nastala chyba v komunikaci a já si neověřil průjezdnost tratě. Nahoře kluci už propustili sanitku, která se bohužel vracela v protisměru a to mi bylo na nejužším místě v nejméně přehledné zatáčce osudné. Během průjezdu zatáčkou jsem naráz před sebou měl sanitku, která (jak to už na úzkých okreskách bývá) jela prostředkem. Střetu se nedalo zabránit i přes rychlou reakci a prudké brždění a tak se stalo co se stalo: crash-boom-bang. Než se vyřídily všechny formality (policie, odtah vozu - tímto moc děkuju Jirkovi Desortovi za jeho velkou pomoc) přišli jsme o více jak 2 hodiny času, díky čemu se neuskutečnily plánované soutěže (kýblšpricna, atd) za což se účastníkům srazu musím omluvit, ale zase je mohu ubezpečit, že je tato soutěž čeká napřesrok stejně tak jako moje opravené Capri :-)

Po příjezdu do "kempsajdu" jsme se vrhli na vyhodnocování soutěží a tisk diplomů. Vyhlašování výsledků se posunulo z jedenácté večer až k půljedné, ale zajisté to neubralo na všeobecné dobré náladě. Náš osvědčený konferenciér Pavel, kterému nikdy nedojdou kvalitní hlášky a jazyk má pohotový snad i ve spánku, vyhlásil výsledky všech soutěží a zároveň předal i věcné ceny od našich sponzorů.

Pak se ještě chvíli hrálo na hlavním soundsystému, který skončil v rozumnou dobu, ale nahradila jej (k nelibosti okolních spáčů) non-stop muzika od tranďákové partičky z Brna. Za tento exces se spánkuchtivým fordařům omlouváme, příští rok se postaráme o striktní dodržení nočního klidu, aby se nám akce neproměnily ve FordTek.

Nedělní ráno zalité sluníčkem bylo již ve znamení balení a příprav k odjezdu. Je to vždy taková smutná a nostalgická atmosféra, ale když k nám přijde spokojený účastník srazu a poděkuje za hezký víkend, zahřeje nás to víc, než kvalitní slivovice táty Kloubce...

Kuba

 

*  děkuji Davidovi za krásné fotky, další se tu objeví společně s výsledky soutěží během týdne


další foto (případně krátké reportáže) je možné shlédnout na:

Galerie fotek Fordeveru

http://booyone.nasiti.cz/parties/2005_08_12_ford2005/sraz/

http://booyone.nasiti.cz/parties/2005_08_12_ford2005/vozy/

www.capri.wz.cz

www.oldfordclub.sk

http://www.fordclubliben.cz/us018.htm


  Zde je článek, který o nás vyšel v příloze sobotní Rovnosti, 27.8.2005

 

 

 


*** a nyní výsledky všech soutěží ***

KOMPLETNÍ VÝSLEDKY ORIENTAČNÍ JÍZDY A ZÁVODŮ NA RZ JSOU ZDE

 

O Bodieho emkátrojku - výsledky celého závodu - prvních 5 umístění :

 
1.místo - Jarda Řáda na Tranďáku
2. místo - Radek Procházka s děvčetem a Taunusem '81
3.místo - rodina Walterova v Capri Mk1
4. místo - Jana "raňajky" Polonyová s kámoškou na Capri Mk3
5. místo - manželé Beranovi s pohřební Granadou Mk1 (i s dřevěným příslušenstvím !)
 
 

O Bodieho emkátrojku -RZ- vítězové jednotlivých objemových tříd :

 
do 1.3 l - Ladislav Meduna, Cortina Mk1.....42,78 sec.
do 1.6 l - Míra Peltrám, Fiesta.....................31,32 sec.
do 2.0 l - Míra Prokop, Taunus '80...............27,78 sec.
do 2.3 l - Kamil Braun, Capri Mk3.................30,28 sec.
do 3.0 l - Lukáš Formánek, Capri Mk1..........27,06 sec.
 
    
 
Transit - Jarda Řáda, Transit '75.................30,53 sec.

 

Kočka srazu:                  Švihák srazu:                  Nejmladší účastník srazu:                      

Ivanka Varačková         Theo Walter                     Tomáš Kouřil

                           

Dálkař srazu:

Ľubo Urban (SK) - cenu předá Janko Pálik

Kára srazu:

Ford Cortina Mk III, šťastný majitel Radim Krutiš. Ta krásná kára byla v původním stavu !

 


*** Vyúčtování srazu ***

Po srazu jsme se šéfem srazu provedli vyúčtování nákladů a výnosů. I když nám po zaplacení všech výdajů v pokladně zůstalo cca 5000 Kč, musím říci, že jsme ve ztrátě (-7000 Kč), protože realizační tým za poslední rok přispěl měsíčními příspěvky celkem 12000 Kč, které padly na organizaci srazu. Takže příští rok asi o trochu zvedneme registrační poplatek... 

Tímto děkujeme našim mecenášům a organizacím za finanční i jinou pomoc:

 
* CARent a.s., zastoupená Ing. Lubomírem Hartmanem
* Perfekt krby s.r.o., zastoupená p. Petrem Manouškem
* Ford Motor Company s.r.o., zastoupená p. Dušanem Fornůskem
* Signex s.r.o., zastoupená p. Miroslavem Drškou
* Dopravní zdravotní služba Třebíč, zastoupená Ing. Ivem Jašou
* Sbor dobrovolných hasičů Lipůvka, zastoupená p. Ondřejem Skácelem
 
* osada Jižní Portál, zastoupená p. Františkem Koláčkem
 

*** PRACUJEME NA ZHOTOVENÍ VHS KAZETY (A DVD NOSIČE), KTEROU PAK BUDEME NABÍZET NA WEBU ***


 ! Děkujeme všem za účast a těšíme se za rok na jubilejním 15. srazu !

Váš FORDEVER