Místo a
datum konání: Bratislava, Svätý Jur
28.- 29.7.2001
Realizační tým:
Braňo Pecho, Maroš Segéň, R+R Jančíkovci, Lubo Urban.
Bez obalu musím hned
na začátku říct, že Oldford klub nasadil laťku kvality srazů hooodně vysoko.
Myslím, že máme co dělat, abychom tuto úroveň dokázali dále rozvíjet. Tak
ale teď popořádku.
Na sraz jsem se moc těšil
a nejen proto, že tentokrát nebudu ustaraný, uběhaný organizátor, ale pouhopouhý
„konzument“. V sobotu ráno před Olympií, kde měly sraz káry z Čech a Moravy,
jsem viděl, že se netěším sám. Po obligátním hodinovým zpožděníčku se šestnáct
Fordek vydalo směr Blava. Cestou jsme přepadli pár benzínek a po zjištění,
že ani na hraničním přechodu nemají slovenské dálniční známky se vydala
naše kolona po staré silnici. Alespoň jsme si mohli prohlédnout místní
folklór a obyčeje. Do Bratislavy jsme dorazili kolem dvanácté, kdy už měla
probíhat hlavní část sobotního programu. Naštěstí na Tesco v Petržalce
jsme narazili hned napoprvé, takže kolem půl jedné jsem byl zaregistrován
a s pusou plnou chleba ze solí (zdravím krojovanou Álu) jsem si poslechl
pokyny k orientační jízdě. No, když jsem uviděl itinerář, 100% jsem počítal
s tím, že s Fazol zabloudíme, ale dobrá zpráva je ta, že při spotřebě vozidla
bych nedojel dál, než k Balatonu…
Za
nějakou chvíli jsem už stál s kaprem na bedně se šikmými nájezdy. Ve 14.07
byla naše posádka odstartovaná. Bylo to fakt jak na rallye, až na to, že
při sjezdu z bedny jsem málem na místě zanechal přední SPZ-ku. Vyrazili
jsme na 30 km dlouhou trať po Bratislavě. V totálně rozpálené káře od sluníčka
to nebyla žádná sranda. Prvních 5 km se Fazol radovala, že se stále držíme
trasy. První zakufrování přišlo, když jsme narazili na Míru Kloubce. Společně
s novinářskou Feldou hledali trasu. Naštěstí jsme se vymotali a našli
šipku s klubovým oválem. Tyto papíry umístěné na stromech a sloupech na
nás vždy působily jako spása. Další posádkou, se kterou jsme společně bloudili
byl Míra Peltrám s Dančou. Společně jsme si 3x za sebou prohlédli kanadskou
ambasádu a absolvovali masáže zadnic na zpomalovacích retardérech. Konečně
jsme našli správnou cestu a vůbec nám pak nevadilo, že jedeme do zákazu.
Ten den ráno začali kopat na nějaké ulici, kterou vedla trasa. Kdo nebyl
tvrdej, ztratil se. Tak mohla partička od údržby silnic sledovat, jak se
jim v ulici bloudí mezinárodní posádky :o).
Pak nás začal pronásledovat
Tom Kozel s P7. V uličkách se jim nedalo ujet. Spolujezdec Jura, kterej
měl za úkol zjistit značku cigaret na stánku (Marlboro – navíc je měl v
kapse), bez mrknutí oka napsal do papíru „Katolické noviny“. Od té doby
svým Marlborům jinak neřekne…
Pak
jsme společně narazili na kontrolu, kde na nás, kteří jsme byli zblblí
z vedra, začali vyzvídat záludné otázky. Odpověděli jsem dobře i bez přítele
na telefonu nebo nápovědy z publika. A jelo se. Ne však dlouho. Následovala
trasa off-road, kde dostalo snížené Capri pěkně do těla. Pak už zbývala
jen trasa kolem nádraží s nadjezdy a podjezdy. Konečně jsme byli v cíli
!
Odměnou nám byl stín
při prohlídce muzea dopravy a vychlazené lahváče spojené s posezením. Míra
Peltrám, tak jak babička z kapsáře, vytáhl k dobru pár jadrných historek.
Pak jsme si společně zanadávali na pana doktora idiota Konečného, který
z nudy vymyslel pár blábolů, které ze zákona platí od 1. 7. 2001.
V šest se kolona hnula
od muzea směrem k okraji Blavy. Ne nadlouho. Po zastavení křižovatky nějakej
IDOT v R. Thalii totálně zbořil modrou Granadu Míry Kloubce. Proč zrovna
on ?
Otřesení jsme projeli
Bratislavou a i když měli kluci policajtský nové vozy BMW, už jsem se necítil
bezpečně a pro jistotu jsem každou křižovatku řádně vytroubil. Vyplatilo
se to. Málem do mě zleva napálil idiot č.2.
Že by Bratislava začala konkurovat Neapoli ?
Konečně jsme dorazili
na hotel, dali si večeři a se vzrušením jsme čekali Maroše, který doprovázel
Míru. Granada měla kráter ve dveřích za řidičem. Mira Klóbec měl štěstí v neštěstí.
To už pomalu padla tma
a my začali pít, zpívat a vést „odborné diskuse“, neodmyslitelně patřící
ke srazovým večerům. I když se Peťa Šimek snažil působit se sloganem na
tričku: alkohol je nám cizí výchovně,
několik sudů se i tak vypilo. Hrála hudba a pak jsme svým totálně falešným
Karaoke vyplnili údolí.
Už si ani nepamatuju,
v kolik jsme šli spát. Ráno nás vytáhlo sluníčko z postele a když jsem
vystrčil hlavu ven z okna, uviděl jsem nejen Libeňáky kráčející na snídani,
ale i hezky zeblitou římsu u vzdálenějších sousedů.
Sluníčko pražilo a dopoledne
se dalo strávit dvěma způsoby: buďto se ráchat v nezadržitelně hnědnoucí
vodě v bazénu anebo kopnout do vrtule a navštívit jeskyně.
Zvolili jsme druhou variantu a vydali se do 30 km vzdálených jeskyní Driny. Po náročném výšlapu nás čekala příjemně klimatizovaná jeskyně (8 st. C), kterou jsme si hodinku procházeli. Některé jeskynní útvary společně se svým nasvícením spíše připomínaly výzdobu výlohy Sex Shopu. Ženám se odtud moc nechtělo, ale čas nás tlačil a my se museli vrátit k obědu. Po příjezdu na hotel se soudružky z kuchyně tvářily, že nic už pro nás nemají. Nakonec z tašek vytáhli kastrůlky a ejhle, něco se náhodou našlo. Jejich rodiny pak ale měly k večeři jen suchej chleba. :o))
Po obědě jsme se skočili
osvěžit do hnědé vody a pak hurá na vyhlašování výsledků. Dopadlo to jak
to dopadlo, blíže tabulka. Pak vyrazila Libeň na cestu. Morava práskla
do bot kolem čtvrté.
Byl to super sraz, bezvadná
organizace. Jediná věc, která chmuří vzpomínky je Mirova bouračka, ale
s tou nikdo nepočítal.
Marcel dokázal vyhrát orientační závod i s Kunou !
|
celkové pořadí |
|
|
|
|
rychlost km/h |
|
32. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
33. |
|
|
|
|
|
|
|
18. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
zdroj: Oldford web page