DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ


Místo a datum konání: Brno, Masarykův okruh, 25.3.2000
Účast: Kuba Kouřil, Capri 2,3S - není co dodat
             Kája Kostroň, Cortina 2,3 s rychlejma pruhama
             Mirek Coural, Capri 2,0S streetmachine
             Mirek Kloubec, Granada 2,5D naftový kamna
             Mirek Peltrám, Psí kost 1,3 zatraceně svižnej
             Jarda Dymák, Escort  Kiwi 2,0 rychlej jak ďas
             Honza Pabst, Taunus 2,8 trhač asfaltu
             Pavel Vlasák, Taunus 2,0 s interiérem v bílé kůži
             Honza Štrégl, Capri 2,něco
             ....a další

Sotva paní Zima musela vyklidit pozice před jarem, které letos začalo hned po Třech králích, už jsme se těšili na první klubovou akci v roce 2000 - Den otevřených dveří na okruhu. Jakmile mi došla pozvánka, začal jsem žhavit dráty a rozhodně jsem nemusel nikoho přemlouvat...

Program byl ve své podstatě stejný jako na podzim - to znamená svézt se po závodním okruhu a pak vystavit auta v přidělených boxech. Letos jsme dostali rovnou dva boxy, takže se této akce zúčastnilo víc lidí než na podzim. Ráno jsme měli sraz před paddockem a pak jsme v malé koloně namířili k boxům 23 a 24.

  

Celá akce vypadala slibně, ale od rána vytrvale pršelo, což bylo k naštvání...Po vytření aut do sucha a krátkejch debatách s vypravěčem komických příhod ze života Mírou Peltrámem jsme se vydali z boxů na okruh. Bylo velkou výhodou, že jsme jezdili s dealery, kteří měli vyhrazen okruh od 9 do 12 hodin. Navzdory špatnému počasí jsme se celkem vyjezdili, škoda jen, že brzdy byly v zatáčkách neustále v pohotovosti. Honza Š. to zkusil projet natvrdo a skončil po ukázkovejch hodinách v trávě.
Taky Kája konečně mohl protáhnout svou čerstvě dostavěnou Cortinu, kterou teď nikdo nepřehlédne...

   

Já vozil kámoše, který všechno točil ze sedadla spolujezdce, takže jsou záběry z okruhu podbarvené nádherným řevem V6-ky ve vyšších otáčkách. Škoda jen, že nestihl natočit průjezd Capri cílovou rovinkou. Chlápci se žlutým praporem totiž začali auta stahovat z okruhu už za deset dvanáct.
Ale i tak jsme se vyřádili. Auta pak zůstala umístěná v boxech a byla vydaná na pospas návštěvníkům. My tou dobou seděli na tribuně a hodnotili průjezdy nabroušených "japonců", kteří jsou sice rychlí, výkonní, bezpeční, ale jsou také studení bez jakékoli známky romantiky... Po 12. hodině se na okruh vyřítily desítky vozidel různých značek, stáří, výkonu a u některých i stupně koroze :-) . Co mě upřímně naštvalo bylo počasí, které se vylepšilo, dráha vyschla a kdejakej ocas to mohl pustit naplno. Ach jo.

Myslel jsem, že na okruhu uvidím pořádná auta s pořádným výkonem, ale asi majitele odradilo počasí. O majitelích roadsterů a kabrioletů nemluvě..... Jediný výkon byl slyšet z hudebních aparatur. Mě ale rytmus DUC TUC nenaplňuje, tak jsem přehlídku technohudby vynechal.

  
 

Ale abych jen nebrblal, tak Den otevřených dveří hodnotím jako super akci, na které se rádi ukážeme v říjnu na konci sezóny. Do té doby ale ještě budou klubové srazy v Brně, sraz Cober ve Valticích a spousta kilometrů v Capri na sluncem zalitých silnicích....