Z A J Í M A V O S T I   Z E   S V Ě T A   F O R D U


21.11.2005  Od čtenáře Ládese přišel klip z britského TV automagazínu Top Gear. Pokud zkousnete velikost 3MB, tak uvidíte souboj mezi Fordem Capri řízeného drobnou slečnou a australským Holdenem HSV s motorem 5.7V8 a podvozkem laděným od TWR. Klikněte sem.


03.10.2005 Na Netu je plno zajímavých videoklipů. Dva z nich si můžete stáhnout i zde:

* efektní dobová reklama na Escort, točená na závodech Rallye. Za volantem britská legenda Roger Clark.

* klip na nový Ford GT, kterak rozhazuje kusy zadních pneumatik po závodním okruhu.

* a na závěr promo klip s efektními záběry Escorta RS2000 ze seriálu Profesionálové, pak tam chvilku mele kudrnáč ve studiu a ve finále se na okruhu objeví Escorty, Sierry Cosworth a nakonec i Capri RS3100.

Jen se sluší uvést, že klip byl stáhnut ze stránek http://rcma.free.fr , což je "francouzskej Escorland". Najdete tam tuny dalších klipů.


14.7.2005 Na eBay se draží naprostá rarita - Ford CIRRUS. Že vám to nic neříká? Není divu, existuje totiž jediný kus na světě ! Počátkem 70. let vypsal britský časopis Daily Telegraph designérskou soutěž pro své čtenáře s tím, že vítězný návrh bude realizován. A tak se i stalo - v roce 1972 byl postaven na podvozku Fordu Escort 1600 sportovní vůz s ladnou karoserií, která je plechová - žádný laminát. Tahle sranda tenkrát přišla na 25 tisíc liber (za to jste mohli mít více jak 10 třílitrových vozů Capri !). Originální motor B.D.A má k dnešnímu dni najeto pouhých 14.600 mil. V britských veteránských časopisech byl na prodej víc jak čtvrt roku, nyní se majitel rozhodl pro prodej na eBay. Požadovaná cena je 10 tisíc liber (cca 460 tisíc Kč).


14.04.2004 Ford GT70 - vraťme se o více než 30 let dozadu, kdy Ford utrpěl těžkou porážku na rallye Monte Carlo. Tehdy padlo rozhodnutí postavit speciál s motorem uprostřed, který by vyprášil kožich rivalů jako Renault Alpine nebo Porsche 911. Tým pod vedením Lena Baileyho postavil dvousedadlový prototyp s použitím většiny komponent z existujícíh Fordů a ZF 5-stupňové převodovky z GT40, který vypadal velmi slibně. V roce 1971 byl prototyp osazen kolínskou V6 s tím, že jej v budoucnu nahradí pružnější BDA motory. Již se nahlas mluvilo o výrobě prvních 500 kusů pro získání homologace a ekonomové počítali výši tučné dotace. Na vývoji se podílela i světová esa rallye jako Hannu Mikkola a první prototyp byl prezentován na bruselském Motor Show. Bohužel debut GT70 na rallye ve Francii dopadl bezúspěšně, o rok později s mlhavým úspěchem.

Z těchto důvodů došlo v roce 1972 ke změně v rozhodnutí a projekt GT70 putoval do šuplíku. Dalšími argumenty byly velké úspěchy Escortů z hliníkovými dvoulitry a také fakt, že GT70 byl ryze rallyovým speciálem, takže pro běžně "civilní" použití se příliš nehodil a jeho cena byla vysoká - tím pádem by z největší pravděpodobností váznul prodej oné pětiset kusové série.

Na obrázku máte možnost vidět jeden ze šesti vyrobených prototypů, který továrna objevila v roce 2001 ve svých garážích (zajímala by mě jejich velikost, když se v nich na 30 let ztratí auto :-) a nechala jej v roce 2002 zrenovovat firmou Sporting and Historic Cars.


13.04.2004 Mám tu malou zajímavost - Transit Mk1 SUPERVAN. Tento ojedinělý demonstrátor se objevil začátkem 70. let na okruzích jako tovární "hračka". Uprostřed tohoto upraveného "tranďáka" hřímal osmiválec z legendárního Fordu GT40. 

         

Paradoxem je, že továrna ztratila stopu na tuto raritu již v 80. letech minulého století, kdy byl "SUPERVAN 1" prodán soukromé osobě. Takže pokud by vás na dálnici předjel bílý transit Mk1 dvěstěpadesátkou, dejte nám vědět...


08.04.2004 Americká automobilka Ford se na newyorském autosalonu vytasila s premiérou konceptu závodního Mustanga, který se má v USA začít prodávat na podzim tohoto roku jako model 2005. Koncept GT-R byl vyroben ke 40. výročí modelů Mustang. Trochu mě děsí křídlo ve stylu "rychle a zběsile" a vývody výfuku, ale je to možná jen tím, že tyto doplňky u nás rádi používají tuningoví "ladiči" na svých Škodách 105, aniž by to mělo funkční význam...

Jistě nejzajímavější inovací je pětilitrový motor V8 "Cammer", který je odvozen z osmiválce s objemem 4.6 litru V-8. Tuto změnu provází také větší zdvih ventilů, poměr 11:1, kované písty a kompresní poměr 11:1. Vše doplňuje manuální převodovka Ford Racing TTC T-56, která je speciálně dimenzována na vysoký točivý moment nového Mustangu, jehož motor V8 dává neuvěřitelných 542 Nm.

Koncept GT-R doznal řadu úprav v oblasti aerodynamiky a snížení celkové hmotnosti. Přesto má 85% dílů z původního civilního Mustanga. I přes drobné změny nese kapota klasické rysy amerických "korábů silnic", když vzadu přibylo přítlačné křídlo z uhlíkového kompozitu. Před zadními koly jsou netypicky vyvedeny bohatě chromované koncovky výfuků. Nezbytnou samozřejmostí je vyztužená bezpečnostní schránka kabiny. Celý interiér je ryze sportovní, zahrnující většinu důležitých informací na samotném volantu, jako je otáčkoměr, zvolený rychlostní stupeň, telemetrie a výstražné systémy. Pouze tlakoměr oleje a teplota chladící kapaliny zůstaly klasicky na přístrojové desce.

I když je ve voze zatím jen jedno sedadlo pro řidiče, jeho spolujezdec nepřijde zkrátka, protože na jeho místě jsou již připraveny úchyty pro sedadlo druhé. Zdroj: www.novinky.cz


12.01.2004  Tyto obrázky se objevily na amerických stránkách Fordu. Že by se chystal velký návrat slavné COBRY? Wrrraauuuumm !