A    K    T    U    A    L    I    T    Y

(už bez obrázků)


27.12.2004 Rok 2004 se zvolna naplňuje a tak děkuji všem příznivcům starých Fordek za návštěvy webu, za účast na letních srazech, zkrátka za přízeň, která se dostává našemu spolku nadšenců. Děkuji za spousty vánočních SMS-sek, děkuji za pochvalné maily, ale i za dotazy čtenářů (člověk má pocit užitečnosti :-) V příštím roce plánujeme pro tento web větší nadílku informací, kdy se postupně budeme věnovat každému typu Forda. V realizačním týmu bude dokončena renovace Knudsena, mk1 Capri  a možná i dalších strojů, máme se tedy na co těšit...

... takže všem přeji v příštím roce spousty šťastných kilometrů, ještě levnější benzín a spoustu dalších radostí. Webmaster Kuba

PS: informace pro realizační tým - poslední zasedání v tomhle roce zasedání by se mělo uskutečnit ve středu 29.12. od 20.00 hod. v Plzeňské restauraci na Žerotínově náměstí. Šéf srazu to ještě mobilem upřesní.


20.12.2004 Tak zas po letech hraji počítačovou hru. Jedná se o FORD RACING 3 (děkuju Marošovi :-), kde můžete drtit mimojiné v GT,  klasickém i novém Mustangu a hlavně v Capri RS2600 a v třílitru Mk3. Efektní je pak po skončení závodu si pustit záznam jakoby z několika kamer, odkud pocházejí i obrázky.

Ještě informace z jiného soudku - opět byla aktualizovaná galerie tuzingu...


17.12.2004 Tak tu máme další NOVINKY Z UK:  Každým rokem pořádá časopis "Classic Ford" pro čtenáře a Fordí entuziasty víkendové výlety po Evropě. Letos si připíjeli pravým šampaňským ve Francii, příští rok mají v rámci "Classic Ford Tour 2005" namířeno do Belgie, země plné vodních kanálů a měst s dlážděnými ulicemi. Takže zájemci si mohou zaškrtnout termín 21-23.5.2005 a začít leštit chromy. Za prodloužený víkend spojený s ubytováním v hotelech, sobotní večeří a noční zábavou zaplatí 159 Liber. V plánu vyjížďky je trasa dlouhá 80 mil,  vedoucí pamětihodnostmi a městečky. Přiložená fotka je z letošního roku, všimněte si prodloužené limuzíny Granada. Já jen dodám, že jestli si hošíci z UK jednou vyrazí i do  Czech Republic, pojedu jim naproti. To by byla akcička !

Firma SpeedShack, specialista na rallye Escorty, začala dodávat díly z laminátu, karbonu a kevlar-karbonu. Na trh nyní uvádějí panely karoserie pro Escort : kapoty, zadní kapoty, dveře, blatníky, spoilery a dokonce i Zakspeed kity pro Escort Mk2 a Capri Mk1. Dveře mají kvalitní výztuhy a nebude problém s montáží pantů, klik, zámků, lišt, atd. Ceny dveří se pohybují dle materiálu od £176 od £265 (£1 = cca 46 CZK).

Fordaři a zároveň sběratelé angličáků a modelů jistě ví, že dnes není problém sehnat modely 1:43 Capri, Escort (oba i v 1:18), Taunus a Granada Coupé, Cortina, ale s klasickými Tranďáky byl trochu problém. Firma Lledo nyní přichází s limitovanou nabídkou Transitu Van v měřítku 1:43. Kouknout nebo rovnou objednat lze na  http://www.lledodirect.co.uk/LledoSite/1/0/Ford/ nebo zkuste i tuzemskou firmu Foxtoys, která má také web.

Jestli vás zajímá, jak si vedou Escorty, Capri, Cortiny a další klasiky za oceánem v USA, klikněte na zajímavou stránku http://europeanfordsinusa.tripod.com. Málem jsem poslintal klávesnici, když jsem viděl, jakým arzenálem Yankees disponují...

 


13.12.2004  Abych zachoval webu punc nestrannosti, nebude galerie Tuzingu prezentována v hlavní nabídce. Zde je odkaz, který si čtenáři mohou dát do "oblíbených položek". Já galerii budu samozřejmě pravidelně aktualizovat (materiálu stále přibývá :-), ale chci aby se tato činnost nedotýkala nějak FCB a hlavního směru webu - povídání o našich milovaných Oldskool Fordech...


09.12.2004  Kortináři ocení novou Bufanovu stránku o jeho Mk1: http://cortina.wz.cz/ Vedle zajímavých informací tam najdete i super fotky "bílá smečka".

Jen podotýkám, že fotky vznikly v Brně a nejedná se o fotomontáž !


08.12.2004  POZOR ! Další dobrá zpráva pro renovátory a ladiče. Máme dalšího britského dodavatele, tentokrát tvrzených polyuretanových silentbloků. Tyto důležité součásti podvozků jsou mnohem odolnější, pevnější a na rozdíl od klasických gumových nejsou náchylné na olej či benzín. O skutečnosti, že mnohem lépe vypadají a jejich životnost je několikanásobná, je snad zbytečné se zmiňovat. Ocení zvláště milovníci rychlých průjezdů zatáčkami (já je na autě mám už 5 let, doporučuji) ! Nabídka platí pro typy Capri, Cortina, Taunus, Escort (na přání i Anglia, Sierra). Bohužel Granada tentokrát chybí.  Uvádím  T A B U L K U s cenami, informace či objednávky opět přes email, prosím. Na obrázcích jsou komplet silentbloky na Capri (přední náprava, zadní náprava, celá sada a osazená ramena nápravy).


06.12.2004  Proslulost domácí fordařské scény se dostala i za hranice. Alice Jager z Holandska nám napsala pochvalný mail a zároveň si posteskla, že v Holandsku kluby moc nefungují. Zároveň poslala fotky svého '80 Taunusu 1.6GL automatic. Pokud ji chce někdo z Taunusářů poslat mail (třeba kolega Pavel Knudsen Raszka :) může to spáchat na:  taunusfan@msn.com


03.12.2004  Jako pravidelný čtenář britských motoristických časopisů jsem se rozhodl pravidelně  každý měsíc uveřejnit na tomto webu NOVINKY Z UK. Britové mají mají vřelý vztah k OldSkool Fordům a přál bych vám vidět ty úpravy. Není problém narazit na Mk1 Escorta za 80.000 GBP (! skoro 4 mega !)

1. V nejbližších dnech tomu bude již 18 let, co skončila produkce modelu Capri a brány továrny opustil poslední model Capri 280 (limitovaná série 1038 ks). V Británii majitelé tohoto raritního typu založili Capri280 registr a pátrají po všech dochovaných exemplářích. Na jaře příštího roku je plánován sraz, pozvánka platí však i pro ostatní modely Capri.

2. Nadšenci z Boxhill classic Ford klubu hledají pro svá pravidelná střetnutí nové srazoviště. Na poslední sraz dorazilo 58 Fordů Escort, Anglia, Capri a Cortina. Bližší informace a hlavně super fotky naleznete na klubovém webu www.oldskoolford.co.uk

3. Prodej století - tak by se dala označit koupě originálního '71 Rally Escortu Safari, který byl speciálně postaven pro legendu rallyesportu Hannu Mikkolu na East African Safari v roce 1971. Vůz je vybaven samosvorem, brzdami se 2 servy, ZF-5 rychlostní převodovkou, atd. Uvnitř jsou stále původní přístroje. Vozidlo, které má stále závodní homologaci, se loni ukázalo na Historic Motorsport Exhibition ve Walesu a řídil je bývalý britský šampión Russel Brookes. Vůz byl prodán v aukci za 38.000 Liber.

4. Stig Blomquist a Ian Duncan pojedou příští rok Historic Car Safari s Escorty RS1600. Závodní tým se dvěma auty se již začal připravovat na náročné africké podmínky. Vozy poputují v únoru 2005 do Keni na testování. Samotné 9-ti denní rallye se pojede až v prosinci 2005, délka tratě je 5000 km a vede napříč Keňou, Tanzanií a Ugandou. Pokud vás zajímají další detaily, koukněte na www.davidsuttoncars.com


03.12.2004  V pondělí měl náš klub zasedání v Jedovnicích ve fialové (ano, tam byla i jarní mezinárodní pařba). Bylo odsouhlaseno, že se budeme scházet každou poslední středu v měsíci. Místo vždy předem upřesní šéf srazu. No a jak to vypadá, Marcellus bude stavět Taunus speciál pro účely Fordever Racing Teamu.

 


29.11.2004  Pokaždé, když jsem měl možnost "kochat se" tuningem vozů v českém pojetí, tzv. TUZINGEM, snažil jsem se být tolerantní. Každý přece máme svého koníčka. Když jsem však na Netu objevil tohle dílo, málem jsem spadl pod stůl. Pan tuzer chtěl svému vozu Opel Kadet 1,3D v automatu dopřát vzhled 400-koňové bestie a proto rozpáral kapotu z Capri, aby mohl charakteristickou "bouli" plácnout na svou kapotu...

... a proto vyhlašuji veřejnou sbírku do nově budované fotogalerie TUZING, která se tu objeví každým dnem. Pokud tedy půjdete po ulici, kde bude stát vůz který budí pozornost (v tom horším slova smyslu) a zrovna vás bude u pasu tížit pouzdro s foťákem, neváhejte a pošlete nám své příspěvky (ve formátu *.jpg, pokud možno s rozumně upravenou velikostí) na klubový e-mail. Ne, že by bylo mým záměrem se navážet do této komunity ladičů, chci jen na odstrašujících příkladech ukázat rozmáhající se fenomén, který tradiční hodnoty ladění (třeba podle Colina Chapmana) a pravý smysl slova tuning zašlápli do bláta.

Pokud vás daná tématika oslovila, mrkněte se na stránky www.tuzing.com, které problematiku rozebírají až na kost.


23.11.2004  Do 14-ti dnů bych rád poslal do Anglie další objednávku na gumová těsnění. Zatím mám objednávky od 5-6 fordařů, takže další zájemci  mají možnost mě mailem kontaktovat a domluvit se co a jak. Tabulka s typy Fordu a orientačními cenami je tady.


15.11.2004  Další nepříjemná zpráva. Našemu kámošovi Jarovi jeden id.ot nabořil káru, kterou znáte ze srazů. Jedná se o Taunus-žralok ve zlaté metalíze, jeden z nejkrásnějších u nás. Jara teď shání díly na opravu - pravý přední blatník, přední kapotu, vnitřní pravý lem, přední plechovou masku, nárazník, mřížku chladiče. Nejlépe nové, nebo v bezvadném stavu. Pište Jarovi na : mustang02@volny.cz nebo volejte 728 178 464. Díky předem za odezvu.


12.11.2004  Zlodějina vládne světem - v Praze 6 byla ukradena nádherná Cortina Mk II 1300 de luxe SPZ ABE 96-88. Je ve zcela původním stavu, včetně laku - stříbrné metalízy, bez jediné stopy koroze. Na dolní straně dveří má černé pruhy s nápisem Ford. Je to starší typ, s dlouhou řadící pákou. Má dobové mlhovky, rádio pod palubní deskou vlevo od řidiče a doplňkový otáčkoměr na sloupku řízení. Čalounění sedadel je černé, palubka olepená tapetou se vzorkem dřeva. Má nějakou poruchu, motor netáhne, střílí a vynechává. Číslo karoserie a motoru bude co nejdříve doplněno na Cortina MK2 webu

 


11.11.2004  Už vám někdy dělali na evidenční kontrole problémy např. kvůli typu motoru ? Nezoufejte, je tu ještě FoMoCo Praha ! Napište jim, a jejich vyjádření vám zvedne náladu víc, než čokoládová Delissa.

Ještě že máme Internet, kde není problém najít dekodér. To je však pro FoMoCo asi nadlidský úkol :-/


09.11.2004  Pan Klobouk minulý týden pracovně navštívil okruh Nürburgring, kde se konala prezentace nového Focusu. To ještě netušil, že na něj čeká "blízké setkání třetího druhu" se 450-koňovou bestií, kterou začátkem 70.let na okruhu řádně protahoval Jochen Maas.


05.11.2004  Další fordař z Brna má vzpomínku na nenechavé zloděje. Včera Jirkovi (jiri.majkus@azklima.com) ukradli z Cortiny erby z předních blatníků. Jeden z nich je na obrázku a má malou promáčklinu, druhému chybí nožka na přichycení do blatníku. Takže pokud je někomu z vás  bude zloděj nabízet, zpřerážejte mu hnáty natřikrát.

 


04.11.2004  Po dlooouhé době jsem aktualizoval listárnu, ve které najdete nové dotazy a odpovědi k tématům Capri/Taunus.


02.11.2004  O víkendu jsme se sešli na brněnském okruhu, kde se konalo uzavření sezóny. Mimo našich oldskůlovejch Fordů se tam (jako vždy) střetly i výtvory, jejichž majitelé "rychle a zběsile" nakupovali neony a mračítka na stáncích. Inu, dlouhé večery se blíží a každá votuněná Š120 musí být dobře osvětlená ze všech stran ! BTW: s dalším vtipným rozborem tuningu se můžete seznámit na www.tuzing.com


02.11.2004  Zde jsou fotky z Aftersrazu, velice povedené akcičky. Sešlo se tvrdý jádro, Tomík se vrátil z Británie, takže bylo co oslavovat. Zatímco chlapi Kloubcovi dohlíželi na gril, na videu se sjížděl letošní sraz a pak jedna ultraplesnivá videokazeta ze srazů 1997-2001...


22.10.2004  Nezapomeňte - zítra je AFTERSRAZ ! Promítat se nakonec bude jen na videu a velké TV, v projektoru totiž prdla žárovka. Ostatní dle plánu. Budeme platit nájem za Laboratoř, takže vlezný je 50,- kaček na hlavu. Na druhou stranu bude pivo a flákota za režijní ceny, takže se to pade záhy vrátí. TAZ rulezz...


21.10.2004  Druhá dodávka gumových těsnění, lišt a chromovaných pásků přišla z UK opět v pořádku. Celkem se přihlásilo 9 lidí, poštovné se rozpočítalo dle hmotnosti a činilo na hlavu 5-10 Liber, což je pakatel oproti individuální zakázce. Dnešním dnem přijímám objednávky mailem na třetí dodávku, ve které jsou již tři lidé.

Bohužel z první zakázky mi zbyl pár okenních těsnících lišt na Capri Mk2/3. Zájemce si až po objednání uvědomil, že je ve finanční krizi a dosud si je neodebral, takže jsou nyní k dispozici za 750,- Kč/kus. Mohu poslat ihned na dobírku.


18.10.2004  Při  kontrole funkčnosti webu jsem zjistil, že z neznámých důvodů se u providera Webzdarma na serveru rozsypala datová struktura ve většině rubrik inzerce.  Abych zachoval funkčnost, musel jsem data obnovit zálohou ze srpna - zmizely tedy inzeráty za poslední 2 měsíce. Omlouvám se uživatelům, budou si muset nabídku/poptávku naklepat znova.


18.10.2004  Marná sláva, ze stodvacítky se Capri udělat nedá, i když má zadní okno ve tvaru písmene D...:-)

Jinak když už jsme u tématu - na Netu jsem objevil zábavné čtení o českém pojetí tuningu (už jsem na to slovo alergickej), kliknout můžete sem


13.10.2004  Realizační tým chystá AFTERSRAZ - akci spojenou s hodnocením srazu, promítáním videa na projektoru a pijatikou na závěr. Kdy: 23.10.2004 Kde: v Laboratoři v Jehnicích.

Od 17.00 bude schůze - program:
- hodnocení srazu
- vychytávání much na příští rok
- vyúčtování vkladů
- volba šéfa srazu 2005

Samotný program začne cca v 19.00 projekcí srazového videa, které stojí za shlédnutí ! Po té jíž každý zodpovídá sám za sebe - laboratoř je náročná milenka ! Kdo bude chtít přespat, tak (díky laskavosti našeho sponzora Jury Labora) spacák s sebou.

AKCE NA KONEC SEZONY - Masarykův okruh 30.10.2004

Tento den se koná zavírání okruhu (bohužel ňuning a techno tam jsou taky). CARent dostal k využití jeden box, takže ke 3 novým autům plácneme naše vrany (Kuba, Bekim, ...?). Přijďte se mrknout taky !

 

22.09.2004  Máte poslední týden na objednávky letošních srazových triček !!!


22.09.2004  Máme pár novinek. Pavlův Knudsen se pomalu začíná transformovat z haraburdí v krabicích na Stříbrného sršně. O víkendu Pavel přivezl kastli z laku a teď mu začíná nejkrásnější práce na světě - strojení "bižuterie".

NOVINKA !! Videokazeta z 13. srazu je hotová ! Kvalitně sestříhaný a ozvučený hodinový záznam dokonale zobrazuje dění v osadě Jižní Portál, během závodu na trati, kontrolách i uvnitř vozů posádek. Zkrátka srandy kopec. Objednávejte e-mailem za super srazovou cenu 213 Kč ! Přespolní ještě vysolí 100 Kč za poštovné s dobírkou + balné.

Kontrolní otázka na konec: poznáte pravou identitu Bodieho a Doyla na obrazovce ?


07.09.2004  Do konce září by měla být hotová VHS videokazeta ze srazu 2004. Hodinu dlouhý profesionálně sestříhaný a ozvučený dokument se letos více zaměřil na účastníky, takže o srandu nebude nouze. Cena kazety by měla být do 300 Kč, objednávky posílejte prosím e-mailem.


06.09.2004  Celý víkend jsem byl zavalován telefonáty ohledně cen na lišty a gumy, takže zde je tabulka, ve které najdete požadované údaje. Dole si jen klikněte na typ vozu. Kurs 47 Kč/1 libra je pouze orientační, při nákupu budu brát zřetel na aktuální kurs, ve kterém mi banka provede platbu (třeba dnešní kurs ČNB je 46.55). Nezapomeňte, že něco také bude stát poštovné ! V každém případě jsou ceny mnohem nižší, než v Německu, kde např. guma čelního skla je dražší víc než o pětistovku. Jakmile budu mít kompletní katalog včetně barevných provedení koberců a vinylu, zaktualizuji tabulku.

Tabulka má 450 kB - chvíli trvá, než se natáhne.


02.09.2004  Nabídka lišt a těsnění z Británie vyvolala mezi příznivci tohoto webu překvapivě velký zájem a od pondělka mě kontaktovalo víc jak 10 zájemců. Já ještě zjišťuji možnosti výrobce, zdali dělá i lišty a těsnění pro kombíky a vinylové střechy a koberce ve více odstínech. Vzhledem ke skutečnosti, že nemají mail, ale jen fax, to bude trvat trochu déle.

Jak jsem psal už na svých Capri-stránkách, předevčírem jsem na své Capri aplikoval nové těsnění třetích dveří (přál bych vám teď slyšet zvuk zaklapnutí :-) a lišty na okap, které pro montáž na oblouk zadních oken vyžadují horkovzdušnou pistoli a dávku šikovnosti. Výsledek je však více než uspokojující...


30.08.2004  Mám dobrou zprávu pro renovátory - objevil jsem britského výrobce gumových těsnění a chromových lišt a hned u něj udělal objednávku pro vozy Capri Mk1/2 a Cortina Mk3. Zboží za přijatelnou cenu přišlo během týdne a bezchybně. V případě zájmu mohu tedy sehnat na Capri (I/II/III) - Cortina (I/II/III) - Taunus (I/II/III) - Granada (I) - Escort (I/II/III) - Anglia - Fiesta - Sierra - Zephyr/Consul :

* gumu předního/zadního skla s chromovým páskem * těsnicí gumy dveří * vodicí drážku pro sklo dveří * venkovní prachovku skla dveří (sametový povrch zevnitř) * těsnění zadních otevíracích oken * těsnění kufru * těsnění šíbru * koberce * vinylovou střechu i s lepidlem * okrasné lišty na okapový žlábek střechy (chrom/černý) * těsnění kapoty * atd.

Čím víc lidí projeví zájem, tím bude nižší poštovné. Do poslední zakázky šlo 5 lidí, kterým se podle odebraného množství rozpočítalo poštovné.


24.08.2004  Včera navštívila brněnská "sajtna" v počtu 12-ti lidí filmové představení s novinkou "Non Plus Ultras". Ne že bychom byli náruživí fanoušci fotbalu, tím pravým důvodem byla skutečnost, že si ve snímku zahrály dva Fordy - Marcelova kombíková Granada, ve které vozil vytopenou rodinu Jirka Lábus no a hlavně také Ríšovo bílé Capri GXL, ve kterém "honil vodu" Olda Kaiser. Dějově byl film nic moc, ale herecké výkony obou jmenovaných protagonistů tento nedostatek kompenzovaly...


23.08.2004  Fordpunker Vlad mi poslal mail, že je provider utnul, takže doména fordpunk.com již není aktivní. Změnu adresy zde uvedu doufám brzy. Dobrých stránek není totiž nikdy dost...

Jirka Nezval poslal fotky své krásné Labutě, která je momentálně na prodej. Podrobnosti najdete v inzerátu ze dne 18.8.2004. Obrázky Vás jistě přesvědčí, že je to asi nejkrásnější MkIII v původním stavu u nás. Vážní zájemci můžou volat na 606 264 002.


19.08.2004  Reportáž byla doplněna tabulkou (*.xls) s kompletními výsledky z Memoriálu majora Cowleyho. Link na výsledky je i tady.

Podrobnosti o dotisku klubových triček naleznete v reportáži nebo v "klubové nabídce", Nezapomeňte, objednávat lze pouze do konce září 2004 !


18.08.2004  O víkendu proběhnul sraz Fordeveru ve znamení třináctek. Reportáž i s fotkama máte možnost si přečíst ve "srazech co byly", případně klikněte sem.


02.08.2004  Dnes přišel Taz s novinkou: ortodoxní libeňák Jarda Řáda se v sobotu 7.8. žení v Neveklově. Sraz pro klubové účastníky obřadu bude v 11.30 u nemocnice v Krči. Fordí úbor s sebou !

Ještě jedna zpráva - letošní sraz v Plzni byl odvolán z technických důvodů, takže to bude vyjímečně Fordever, kdo uzavře sezónu...


08.07.2004  Náš klub - respektive jeho vozový park - doznal několika změn. Především Kuba dokončil úpravu jeho Capri vycházející z roku 1977. Od června Kájova Cortina změnila majitele - její volant po Zbyňku Merunkovi (ex tajtrlík z Novy) nyní pevně svírá Tom Kozel. Fotky najdete v sekci "Naše Auta".


29.06.2004  Reportáž ze srazu Oldfordu najdete v akcích, nebo můžete kliknout i tady.


28.06.2004  Tak máme za sebou víkend bohatý na akce. V sobotu jsme vystavili auta na Oldtimer festivalu ve Slavkově a po skončení jsme nabrali kurs na Slovensko, abychom zavítali na pohodovej sraz Oldfordu.

 

Také na letišti v Hradci králové se to hemžilo auty, ale jednalo se o Tuning party, takže tuny mračítek a rour od kamen všude okolo. Našel se však i zástupce z řad starých Fordek a určitě nedělal ostudu, jak račte posoudit z fotek, které nám poslal fotoreportér David. Jen tak mimochodem, nezdají se vám kola na Cortině povědomá ? ;-)


25.06.2004  Dnes v podvečer začíná sraz na Slovensku, takže se můžeme těšit na pohodový víkend. Pro zapomnětlivce je pozvánka tady a mapka tady. Díky závazku, který má klub vůči partnerovi Ford CARent, dorazí většina brňáků na Slovensko až zítra odpoledne. Není nad to, když člověk někam přijede a uvítá ho opečené "prasiatko" :-)

Jinak já se minulý víkend vrátil z Chorvatska, kde jsme mimo jiné taky vyjeli na vrcholky tamních hor Biokovo. Moje stará dobrá '86 Sierra si poradila s převýšením i 2000 km cestou tam i zpět naprosto bez problému.

 

Samozřejmě jsem se tam poohlídnul, jestli nenarazím na nějakého "oldforda", ale jediným nálezem byla shnilá kastle Taunusu v příkopu. Pokud vidíte místního ve starším autě, je to ta jejich šílená Zastava (později YUGO) Proto mě celkem potěšilo, když na zpáteční cestě stálo u cesty Capri Mk1, i když to byla strašná "vrana".


09.06.2004  Někde jsem objevil starou černobílou fotku z roku 1998, ze srazu ve Chlébském. Bylo nás tam pět a půl a říkám si, že to už ani není pravda, jak je to dávno :-)


03.06.2004  O víkendu se v Ústí nad Orlicí konaly závody do vrchu "Ústecká 21". Závodilo tam víc jak 120 našlapaných aut a mezi nimi také FORD ESCORT 1300GT, který do kopce moooooc pěkně vedl Enzberger Erich z Rakouska. Náš příznivce David byl u toho i se svým kvalitním fotoaparátem...


01.06.2004  POMOOOC, UKRADLI MĚ !  Jsem černý Transit 2.5D, r.v. 83., s černými okny a byl jsem odcizen minulý pátek v Praze. Můj majitel Pavel nabízí za informace vedoucí k mému nalezení odměnu. Volejte 728-596499. Dík.

 


26.05.2004  Reportáž ze srazu na Ralsku okořeněná fotkami je už hotová. Můžete kliknout na sekci Srazy nebo přímo tady na obrázek.


24.05.2004  Včera jsme se vrátili ze "zimního" srazu v Ralsku, reportáž a fotky budou do konce týdne. Co nás ještě čeká v této sezoně ?

Sraz na Slovensku 25.-27.6.2004, pozvánka je tady a mapka tady.

Sraz v Brně 13.-15.8.2004, pozvánka je tady a mapka tady.

V rámci chystaného letošního srazu jsme si dočasně pozměnili klubové logo na FORDFURT SAJTNA ŠTATL, což je v brněnské hantýrce to stejné jako Fordever Club Brno :-) Sranda musí bejt néé ?


19.05.2004  Tak sraz v Mimoni se kvapem blíží a Brno se začíná houfovat do šiku. Menší problém je v tom, že Kája a Pavel ještě zdaleka nemají hotový káry a já (Kuba) budu mít Capri na kolech tak za 2-3 týdny. Takže asi přijedeme jednou károu jako teplí bratři. TAZ+zbytek mají finanční krizi. Ještě že Brno zachrání pravidelní účastníci všech Československých srazů chlapi Kloubcovi. Pokud to vyjde, tak se k nám v pátek přidá i banda ze Slovenska...Věřím, že se máme na co těšit.

Libeňáci, začněte chladit sudy s dvanáctkou !        


23.04.2004  Všichni majitelé Capri Mk3 POZOR! V České Republice se začaly vyrábět kvalitní laminátové reprodukce krycího plata do kufru pro Capri Mk3. Oproti originálu z lisovaného papíru má laminát velkou výhodu mnohem větší pevnosti a životnosti. Z původního plata se použijí jen montážní prvky, zadní těsnicí guma a (z lepších verzí) koberečkové výplně.

Plato je k dostání v černé, šedé, či hnědé barvě, takže si je můžete barevně sladit s interiérem vozu. Cena je opravdu lidová - 1500,- Kč.

Já jen dodávám, že Capri Club International nabízí identické zboží za 65 Liber (cca 3200 Kč), a to bez poštovného do ČR, které cenu zdvojnásobí. A vo vo vo tom to je.....

 

Pokud si šlechtíte interiér, můžete využít také nabídku karbonových krytů na přístrojový panel. Je to opravdu karbon, žádný plast s nástřikem á la karbon. Montáž je jednoduchá - sloupnete plastový-gumový horní kryt z palubovky a nahradíte jej karbonovým krytem. Pokud máte ošklivě vyřezanou palubovku v místě rádia, můžete díru zaslepit a rádio umístit třeba místo popelníku. Karbonový kryt se dá jednoduše upravit i pro rádio v původním umístění na palubovce. Fotil jsem s bleskem, tak se karbonová vlákna "rozsvítila", ve skutečnosti je to více decentní.

Na obě novinky se můžete informovat (či přímo si je objednat) u pana Jindřicha INDRY na telefonu 602-405581. Mnozí jej znáte ze srazů Fordeveru, kam přijíždí ve svém CI5 stříbrném Capri Mk3.


23.04.2004  Karlos poslal výběr fotek z Jedovnic, abychom si oživili paměť   :-)

Kliknutím na obrázek se dostanete na další.


14.04.2004  I dnes mám zajímavost, tentokrát o Fordu GT70. Ne, opravdu se nejedná o překlep. Každý jistě někdy slyšel o Fordu GT, GT40, případně GT90, ale co to bylo GT70? Více se dozvíte v nové kolonce ZAJÍMAVOSTI.


13.04.2004 Mám tu malou zajímavost - Transit Mk1 SUPERVAN. Tento ojedinělý demonstrátor se objevil začátkem 70. let na okruzích jako tovární "hračka". Uprostřed tohoto upraveného "tranďáka" hřímal osmiválec z legendárního Fordu GT40. Blíže v "zajímavostech". 


08.04.2004 Karel Sychra vyšťoural na Netu odkaz na stránku s oficiálními videoklipy Fordu GT a historického Fordu GT40. Ještě před "naloudováním" si přineste hadru a kýbl - z nádherného zvuku V8 vám povolí svěrače ;-)

http://www.fordvehicles.com/fordgt/media_gallery.asp


08.04.2004 Americká automobilka Ford se na newyorském autosalonu vytasila s premiérou konceptu závodního Mustanga, který se má v USA začít prodávat na podzim tohoto roku jako model 2005. Koncept GT-R byl vyroben ke 40. výročí modelů Mustang. Trochu mě děsí křídlo ve stylu "rychle a zběsile" a vývody výfuku, ale je to možná jen tím, že tyto doplňky u nás rádi používají tuningoví "ladiči" na svých Škodách 105, aniž by to mělo funkční význam...více informací v "zajímavostech".


06.04.2004 Víkendová akcička se povedla na výbornou, a to nejen krásnému počasí. Kdo tam nebyl, může se kouknout na momentky - klikněte na foto československé fordí bandy.

 


30.03.2004 POZOR, tady jsou poslední organizační informace:

V Jedovnicích máme zajištěnou hospodu, kde dobře vaří a spát budeme v kempu v chatkách (SPACÁKY S SEBOU !). Nejdříve se ubytujeme a pak vyrazíme na "večírek".

Kluci z Libně odjíždí v sobotu 3.4. směr Brno ve 12.30 od pumpy v Průhonicích, zatímco Oldforďáci vyráží z Bratislavy kolem 14.00 - to znamená, že si všichni dáme sraz na křížení obou dálnic za Brnem - na parkovišti TESCO Shopping Park. Naproti Tesca bude hodně aut, takže sraz bude na parkovišti modrožlutého obchodňáku IKEA, který leží vedle Tesca. Budeme tam čekat od 14.30 hod, odjezd směr Jedovnice bude po příjezdu všech zúčastněných klubů.

Z pražské dálnice se sjede k Tescu (na cedulích dálnice jako "Nákupní zóna Brno-jih") směrem do prava, zatímco od Bratislavy je nutné k Tescu ležícímu v opačném směru najet po předsunutém mostě podle nákresu v mapce


23.03.2004 Máme objednané chatky na sobotu 3.4.2004 v autocampu Olšovec v Jedovnicích. Nocovat se bude v chatkách a kdyby byla velká zima, dají nám tam přímotopy. Spacáky si vemte s sebou ! Pro zájemce bude v neděli ráno nachystaná snídaně v kempu. Jinak večeře a vlastní kalba bude ve velké hospodě v Jedovnicích.

Termín a místo hromadného odjezdu z Brna v sobotu odpoledne se ještě upřesní. Občas sem teda jukněte, ať něco neprošvihnete...


16.03.2004  Včera jsme měli první oficiální zasedání v tomto roce. Šéfem srazu pro tento rok bude Kája Kostroň. Nápadů je plno a myslím, že to bude dobrej sraz.

A nyní pozor ! V kooperaci s Ford clubem Libeň jsme se rozhodli uspořádat pařbičku u příležitosti zahájení veteránské sezony 2004. Zveme tedy všechny skalní příznivce klubu na akci, která se uskuteční v sobotu 3.4.2004 od 16.00 hodin.

FORD CLUB LIBEŇ    -    FORDEVER CLUB BRNO    -    OLDFORD CLUB SLOVAKIA

fordaři všech zemí, pojďte pařit !


16.03.2004  V listárně jsem udělal trochu pořádek a dotazy s odpověďmi jsem tematicky roztřídil. Usnadní to hledání pro konkrétní typ Fordu.


10.03.2004  Do rubriky o našich autech přibylo pár dalších pěkných aut, koukněte na to ! Také byla lehce modifikována rubrika "o nás".


09.03.2004  Ostatní československé kluby již začínají zveřejňovat termíny srazů, takže předběžně sezóna 2004 bude vypadat následovně:

Ford Club Libeň : 21.5. - 23.5. 2004

Oldford Club Slovakia : 25.6. - 27.6. 2004

Fordever Club Brno : 13.8. - 15.8. 2004

Venca Mádr, Plzeň : 28.8. - 29.8.2004


05.03.2004  Za poslední měsíc jsme navštívili tři lokality pro uspořádání letošního srazu. Včera jsme trefili do černého. Lokalita se nachází cca 25 km severně od Brna a vede tam velice kvalitní silnice. Vlastní představu o srazovišti, ubytování, stravování (jídelní lístek z loňska) a sociálním zázemí si můžete udělat z fotek. Také jsem přidal fotku z loňského léta. Ubytování ve stanu, chatce, nebo skromně vybaveném pokoji. Oproti kempu v Baldovci budou velké dvě výhody: budeme tam sami a zaplatíme zlomek běžné ceny v kempu. Ani se nám nechce věřit, že jsou jenom plusy...

Takže na 99.9% bude termín letošního srazu 13. - 15. 8. 2004

Perlička nakonec (hlavně pro pověrčivé osoby) : je to 13. sraz a začne 13. v pátek :-)


05.02.2004  Jaro je díky oteplení cítit ve vzduchu a tak mi denně chodí na mail spousta technických dotazů. Šest z nich jsem hodil do listárny...


21.01.2004  Jak vidno z obrázku, začínáme ladit předsrazovou formu... :-)

 


12.01.2004  Tyto obrázky se objevily na amerických stránkách Fordu. Že by se chystal velký návrat slavné COBRY? Wrrraauuuumm !


12.01.2004  V listárně máme dotaz ohledně konverze motoru Cortiny MkII na 2.8V6.


07.01.2004  Tak tu máme další rok, další sezónu před sebou. A hned přicházíme s raritou, která je na severu Moravy. Martin z Třince reagoval na naší výzvu, kdy jsme chtěli vědět, zdali je "Fordeverák" Tomáš jediným vlastníkem Taunusu RS u nás. Tom má smůlu, Martin má dokonce ještě větší raritu - FORD TAUNUS 20M , 2,3 RS, model P7, r.v.1969, motor V6 125PS s karoserií  coupé hardtop (bez středního sloupku !). Doufáme, že se někdy tento vůz ukáže na našem srazu. Zde je ilustrační foto:


Zde se máte možnost podívat do archivu na aktuality z roku:

2003

2002

2001

2000